آموزش وسیله ای است برای ساختن فرهنگ

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آموزش وسیله ای برای ایجاد و ساخت فرهنگ است.

به گزارش فرینا؛ نشست کارگروه های تخصصی« آموزشی و پرورشی» شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرآموزش، توسعه و تعالی کسب وکارها و مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی این سازمان در حالی برگزار شد که مدتی است بحث آموزش مهارت های زندگی از جمله اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد اروند مورد توجه قرار گرفته و ایجاد کارگروه های ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر نیز در همین راستا تشکیل شده اند.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به این نکته که آموزش وسیله ای است برای ایجاد و ساختن فرهنگ، گفت:  وقت آن رسیده که گفته هایمان از مرحله ایده پردازی فراتر رود و به مرحله عملیاتی برسد.

طمیمیان، ایده پردازی را لازم اما ناکافی دانست و افزود: امیدوارم تمام کارگروه ها بتوانند وظایف خود را با حساسیت و جدیت دنبال کنند و به زودی وارد فاز اجرایی کار شویم.

** آموزش و پرورش است که یک جامعه سعادتمند را رقم می زند

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند از تشکیل۲ کارگروه آموزشی و توانمندسازی علمی، تحقیقاتی و سرمایه‌ انسانی برای رشد و ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: هیچ جامعه ای به سعادت نخواهد رسید مگر آنکه آموزش و پرورش را به طور ویژه ببیند، چرا که ماحصل کار آموزش و پرورش است که یک جامعه سعادتمند را رقم می زند.

علی الیاسی ضمن تأکید بر این موضوع که در کشورهای پیشرفته همه آموزش های کلاسیک و غیرکلاسیک را از سنین پایین در مدارس آغاز می کنند و مهارت های زندگی را اولویت بر آموزش های تئوریک می دانند، خاطرنشان کرد: کارگروه های پرورشی که شامل بخش های فرهنگی، تربیت بدنی، سلامت و بهداشت همچنین کارگروه پشتیبانی، نوسازی، عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی با استفاده از متخصصان این رشته‌ها تشکیل شده و ارائه راه کارهای حمایت همه جانبه از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولتی و غیر دولتی برای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از دیگر وظایف این کارگروه ها خواهد بود.

بررسی زمینه‌های خصوصی سازی مدارس در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و ارزیابی تجمیع سازی مدارس و شبانه روزی کردن آنها از دیگر برنامه های این کارگروه ها خواهد بود که الیاسی با اشاره به آن، خاطرنشان کرد: آنچه را که در منطقه آزاد اروند مد نظر داریم آموزش مهارت های زندگی در کنار آموزش هایی  است که سرفصل آموزش و پرورش بوده  و بعنوان یک جامعه هدف خاص از آموزش و پرورش این حرکت را آغاز خواهیم کرد؛ در همین راستا بوده که ۳کارگروه پرورشی، آموزشی و توانمندسازی منابع انسانی و ایجادزیرساخت های فیزیکی و تکنولوژی های آموزشی و کمک آموزشی تشکیل شده اند.

** جشنواره فرهنگی ورزشی با حضور دانش آموزان در خرمشهر برگزار شود

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند نیز با ابراز تمایل از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی با حضور دانش آموزان در خرمشهر، خاطرنشان کرد: همانطور که از چنین جشنواره ای در آبادان حمایت کردیم، امیدوار هستیم خرمشهر نیز میزبان این جشنواره شود و ما نیز همچون آبادان  قطعا از آن حمایت خواهیم کرد.

پیمان ادیبی از قرار گرفتن تجهیز فضاهای ورزشی آموزشی در دستور کار این مدیریت خبر داد و گفت: تا کنون اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی فضاهای ورزشی و آموزشی درشهرستان های آبادان و خرمشهر نیزاز جمله اقدامات مدیریت توسعه ورزشی بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.