اروند جایگاه مناسبی جهت پایلوت سازی در همه زمینه های توسعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند با داشتن نیروی انسانی وسیع، جایگاه مناسبی جهت پایلوت سازی در همه زمینه های توسعه است.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی طی نشستی که با معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تعامل، مشارکت و همفکری در زمینه رهنمودها و راهبردهای فرهنگی در محل این سازمان داشت، منطقه آزاد اروند را با داشتن نیروی انسانی وسیع، جایگاه خوبی جهت پایلوت سازی در همه زمینه های توسعه ای دانست و افزود: ما در اروند به فعالیت های فرهنگی و هنری بسیار علاقه مند هستیم و توسعه فرهنگی و تمدنی را بعنوان یک زیرساخت جهت توسعه جامعه، بسیار لازم می دانیم.

زمانی تلاش برای ساخت یک تمدن جدید را که اساس آن توسعه انسانی است بسیار لازم دانست و گفت: این مهم با فرهنگ، هنر و دانش قابل تحقق است و خروجی فعالیت های فرهنگی باید به یک عدد و رقم ریاضی در حوزه های مختلف تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هزینه کردن های بدون نتیجه و حاصل  هیچ اثری در جامعه نخواهد گذاشت و تنها در حد ایجاد یک اشتغال خواهد بود، خاطرنشان کرد: در منطقه آزاد اروند فرهنگ بعنوان یک زیرساخت اساسی دانسته می شود بر همین اساس حوزه فرهنگ بعنوان اصلی ترین مقوله توسعه برای ما بسیار حیاتی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خطاب به معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما و ما متولی همه بخش های فرهنگ نیستیم؛ اما بخش هایی از فرهنگ عمومی تولی گری اش در اختیار شماست که ما باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم. شما امکاناتی دارید که ما باید بتوانیم از آن استفاده کنیم ضمن اینکه اگر برنامه های توسعه ای ما را ببینید قطعا علاقه مند خواهید شد که بیشتر از دیگر نقاط به این اینجا کمک کنید؛ چرا که اروند ظرفیت این را دارد که بعنوان یک پایلوت و الگو برای توسعه دیگر نقاط کشور در نظر گرفته شود.

زمانی با بیان اینکه علاقه مندیم برنامه های توسعه ای مان علاوه بر پوشش منطقه خودمان الگویی برای تمام کشور باشد، افزود: اگر اجرای این برنامه ها در همه زمینه ها موفق بودند، می توان به تمام سرزمین اصلی تعمیم شان داد. در واقع این هم یک فرصت است برای منطقه  و هم طرف مقابل به دلیل داشتن امکانات و اختیاراتی که در حوزه مناطق آزاد در اخیتار ما است.

وی ادامه داد: شما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما از این تعامل برای ایده ها، برنامه ها و راهبردهایی که دارید بهره برداری خواهید کرد، ما در حوزه فرهنگ و هنر به دلیل توجه به زیرساخت ها گمان می کنیم بیشتر از دیگر مناطق آزاد فعالیت داشته ایم؛ اما در زمینه فرهنگ عمومی شاید خیلی موفق نبوده ایم آن هم دلایل متعددی دارد که یکی از آنها عدم توجه کشور به این سمت بوده.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص گفت آمار باید نشان دهد چقدر موفق بوده ایم و افزود: در زمینه فرهنگ عمومی تلاشمان این است به یک جمع بندی برسیم و راهکار مشخصی پیدا کنیم، متأسفانه در این زمینه موسسات و گروه های مشاوره ای قوی در سطح کشور وجود ندارد به همین خاطر بیشتر دولتی ها به این موضوع توجه کرده اند که آنها نیز به دلیل کارهای لحظه ای شان گرفتار اجرای برنامه های روزمره هستند  از این جهت به دنبال یک برنامه و راهبرد توسعه فرهنگی که خروجی اش قابل لمس باشد هستیم.

زمانی با اشاره به اینکه برای توسعه به زیرساخت دیگری به نام آمار نیاز داریم، خاطرنشان کرد: سعی کردیم در این زمینه کار جدیدی انجام دهیم، مرکز آماری با همکاری مرکز آمارکشور ایجاد کردیم و هم اکنون آمار تقریبا دقیقی از همه حوزه های انسانی و فیزیکی جامعه تهیه و کتاب سالنمامه آماری تولید شده است.

در آخر نیز جهت همکاری و تعامل بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر مباحثی مطرح شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.