روز کیش با احترام به شهدای گرانقدر و نواختن زنگ مدارس آغاز شد

برنامه های گرامید اشت روز کیش امروز دوشنبه ۲۰ آبان در آیینی با ادای احترام به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و نواختن زنگ کیش در مدارس این جزیره مرجانی آغاز شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ۲۰ آبان به عنوان روز کیش نامگذاری شده و امسال دومین سالی است که این جزیره مرجانی با برگزاری آیین های ویژه روز خود را جشن می گیرد، این رویداد فرهنگی ـ اجتماعی در اولین ساعات امروز با حضور در مسجد امام حسن مجتبی (ع) و ادای احترام مردم و مسئولان مقام و منزلت شهدا کلید خورد.
همچنین در ادامه این آیین، زنگ کیش با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، مدیرعامل و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و مردم بصورت نمادین در مدرسه دخترانه فرهنگ این جزیره نواخته شد تا این رویداد سازی فرهنگی و اجتماعی در جزیره گردشگری کیش نهادینه شود و زمینه مشارکت های عمومی برای حفظ ارزشها، بازشناسی میراث های ناملموس و سرمایه های اجتماعی در جهت رشد فرهنگی، اقتصادی و گردشگری این جزیره به عنوان قطب گردشگری و دروازه بین المللی پیش از پیش فراهم شود. 
به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش برنامه های متعددی در گرامیداشت روز پیش بینی شده که معرفی نام آوران این جزیره در حوزه ها ی مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  از برنامه های محوری این رویداد است.
سعید پورعلی افزود: این جشنواره با هدف تجلیل از شخصیت های موثر در توسعه و تحول منطقه آزاد کیش، جذب نخبگان و تحول آفرینان و اجرای طرحهای فاخر در این منطقه انجام می شود. 
پورعلی گفت: 20 آبان به عنوان روز بزرگداشت کیش، فرصتی برای معرفی ویژگی های تاریخی، طبیعی و جاذبه های گردشگری این جزیره و شاخصه های شهری آن در سطوح محلی، ملی و جهانی است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سال گذشته در آیین گشایش در اولین مراسم «روز کیش» گفت: نامگذاری این روز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور و روزی برای خوداتکایی و خودباوری است.
«مرتضی بانک»، جزیره کیش را از مقاصد مهم گردشگری کشور عنوان کرد و افزود: با توسعه و بهره‌برداری از فرودگاه این جزیره و ایجاد زیرساخت‌های لازم تا یک سال و نیم آینده زمینه میزبانی از هشت میلیون گردشگر فراهم می‌شود.
او با اشاره به وجود فرهیختگان، اهالی فرهنگ، هنر، مردان و زنان توانمند منطقه گفت: کیش ‌شناسی با ایجاد کمیته‌های مختلف فرهنگی، ادبی، صنعتی، تاریخی، دریا و دیگر محورها می‌تواند زمینه هویت‌بخشی به فرهنگ بومی و توسعه پیشرفت این جزیره را فراهم کند.
گردشگران و کیشوندان روز جمعه گذشته با بر پایی همایش پیاده روی و برگزاری آیین های ویژه به استقبال روز کیش رفتند، روز کیش هرساله در 20آبان برگزار می شود، امسال دومین سالی است که جزیره مرجانی کیش روز خود را جشن می گیرد.  
 آبان؛ نماد آب و آبادانی و نامگذاری 20 آبان به نام روز کیش به یمن این نماد صورت گرفته است، همچنین این ماه 
با توجه به آب و هوایی جزیره کیش پنجرهای است به سوی بهار توصیف شده است، هوای این جزیره در ماه آبان رو به اعتدال می رود دریا و آسمان هم رنگ می شوند و مجموعه ای بهشتی را برای هموطنان در سراسر کشور فراهم می کند .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.