نهاوندیان:

منطقه ویژه اقتصادی بانه گام نخست برای ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت: دولت پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه ـ مریوان را به مجلس ارائه کرده که تحقق این امر باعث گشایش در تجارت می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان در دیدار با بازاریان و کسبه بانه در مجتمع تجاری آفتاب درخشان اظهار داشت: تجارت قانونی ۲ طرفه هدف اشتغالزایی جوانان را دنبال می کند همانطور که تولید، اشتغال ایجاد می کند تجارت مولد نیز ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می کند.

نهاوندیان اضافه کرد: باید برای ایجاد اشتغال و تجارت هدفمند و برنامه ریزی شده در بین سیاست گذار و فعال اقتصادی جهت گیری و هماهنگی ایجاد شود که این هماهنگی در حال افزایش است.

نهاوندیان افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه‌ ـ مریوان تحولی بسیار بزرگ در منطقه ایجاد می کند و سرمایه گذاری در منطقه را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دولت در کردستان تقویت پایانه های مرزی است و ایجاد این پایانه ها برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 سرپرست فرمانداری بانه نیز گفت: سرمایه گذاران بانه ای از گذشته های بسیار دور در این منطقه به تجارت مرزی اشتغال دارند و تجارت مرزی در این منطقه تاریخچه ای طولانی دارد.

محمد امین زاده اظهار داشت: تجار و  بازرگانان نیازهای جامعه هدف را به خوبی شناسایی و در راستای این نیازها با همسایگان تجارت می کنند.

امین زاده افزود: سرمایه گذاران بانه ای با ایجاد مجتمع های تجاری زمینه را برای گردشگری و توسعه تجارت فراهم کردند.

وی مهمترین خواسته مردم بانه را بازگشایی و تردد مسافر از مرز سیرانبند عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بازارچه مرزی سیرانبند در سال های اخیر در زمینه صادرات کالا و توسعه تجارت نقش مهمی داشته بازگشایی این مرز در تقویت زیرساخت های اقتصادی کردستان بسیار اثر گذار خواهد بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تمام زیرساخت های مرز سیرانبند فراهم شده و این مرز آماده بازگشایی است که منتظر تصمیم نهایی دولت مرکزی عراق هستیم ضمن اینکه مسئولان اقلیم کردستان برای بازگشایی این مرز تمایل زیادی دارند.

مهمترین خواسته بازاریان بانه بازگشایی مرز سیرانبند برای تردد مسافر مجوز واردات ۱۳۰ قلم کالا و توجه به مرزنشینان است.

گفتنی است؛ محمد نهاوندیان شامگاه پنجشنبه در سفر به شهرستان بانه از منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی سیرانبند، یادمان شهدای غریب سیرانبند و مجتمع تجاری آفتاب درخشان بازدید کرد.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.