شروع به کار بورس بین‌الملل تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از شروع به کار بورس بین‌الملل تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از این طریق فرصتی برای همکاری بنگاه‌‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی فراهم خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین مظفری در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که عصر (دوشنبه 27 آبانماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد با بیان اینکه علیرغم تحمیل شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه اقتصاد کشور به یک ثبات نسبی رسیده است، در خصوص محورهای این نمایشگاه گفت: با توجه به رشد شاخص بازار سرمایه در سال گذشته و سال جاری این بازار به عنوان یک پیشران در اقتصاد ایران اهمیت زیادی دارد.
مظفری افزود: بانک‌ها با اصلاح ساختاری نسبتا مناسب و تشدید نظارت‌های بانک مرکزی و ساماندهی منابع نسبت به گذشته می‌توانند تاثیر بیشتری در پیشبرد اهداف اقتصادی داشته باشند.

وی گفت: افزایش ۶۰درصدی شاخص صنعت بانکداری در بورس هم نشان‌ دهنده تلاش و ظرفیت این صنعت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰درصدی صنعت بیمه طی سال‌های اخیر در بورس گفت: البته صنعت بیمه به تلاش بیشتری نیاز دارد چرا که امروزه باید در کنار بورس و بانک نقش پررنگی در اقتصاد ایفا کند و همچنین توجه به بیمه‌های اتکایی در پروژ‌های بزرگ هم بسیار مهم است.

مظفری خاطرنشان کرد: در شرایطی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی برای توسعه ایران تعریف شده است به نمایندگان کشورهای مختلف پیشنهاد می‌کنم که علیرغم فشارهای غیرقانونی آمریکا این فرصت‌ها را از دست ندهند و نگران اتفاقات سخت و البته زودگذر نباشند.

وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی جزیره کیش، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این جزیره فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بورس بین‌الملل تا پایان سال جاری شروع به کار خواهد کرد، ادامه داد: با شروع فعالیت این بازار فرصتی برای همکاری بنگاه‌‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی فراهم خواهد شد.

مظفری از انجام ۱۲۰ پروژه به ارزش ۳۰میلیارد تومان، تولید و استفاده از ارزهای دیجیتال در جزیره کیش، بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه با ظرفیت ۶میلیون نفر و زیرساخت‌های دیگری در این جزیره خبر داد.

وی در پایان با اشاره به نوآوری به عنوان یکی دیگر از محورهای این نمایشگاه، گفت: ما برای تبدیل کیش به شهری هوشمند از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

گفتنی است؛ نمایشگاه کیش اینوکس 2019 یک رویداد محتوا محور است، ضمن این که هیات‌های اقتصادی و دیپلماتیک بیش از 15 کشور جهان، 40 مشارکت‌کننده بین المللی از 25 کشور و 260 مشارکت‌کننده داخلی در این رویداد حضور دارند.
مشارکت‌کنندگان اصلی نمایشگاه، نهادهای حاکمیتی و مهم همانند سازمان منطقه آزاد کیش، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک‌ها و بیمه‌ها هستند و مشارکت پررنگ بخش خصوصی نیز از جمله اهداف این رویداد است.

نمایشگاه کیش اینوکس2019 تا 30آبان در محل نمایشگاه های بین المللی کیش بر پا است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.