اجرای فاز اول تعمیر و تجهیز مدارس استثنایی اروند

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تعمیر و تجهیز مدارس استثنایی منطقه، در راستای اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف توسعه منابع انسانی در همه سطوح جامعه، توسط این سازمان در حال انجام است.

به گزارش فرینا، علی الیاسی با تأکید برعملی کردن مفاد طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: در راستای اجرای این طرح ملی و با هدف اجرای عدالت آموزشی و کمک به خانواده هایی که دارای فرزند کم توان جسمی هستند اقدام به تأمین نیازهای آموزشی، کمک آموزشی و زیرساختی برای مراکز و مدارس ۱۰ گانه استثنایی حوزه منطقه آزاد اروند، نموده ایم.

الیاسی خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای بعمل آمده در سال گذشته و نیازسنجی انجام شده مبلغی معادل ۱۰ میلیارد ریال جهت تعمیر، تجهیز و توسعه به مدارس استثنایی تخصیص داده شده است.

وی از اجرای فاز نخست این طرح خبر داد که  شامل هزینه کردی بالغ بر ۳ میلیارد ریال بوده و توضیح داد: این مبلغ جهت تهیه و توزیع اقلامی نظیر ۳۰ دستگاه کولر، ۱۳ دستگاه رایانه، ۲ دستگاه کپی، ۲ دستگاه چاپگر و یک دستگاه یخچال می شود که پس از تأیید پرداخت صورت وضعیت مبالغ، مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه گفت: تعداد ۱۰ باب مدرسه استثنایی در منطقه آزاد اروند وجود دارد که از این تعداد ۳ باب در شهرستان خرمشهر و ۷ باب در شهرستان آبادان واقع هستند که از این تعداد ۷ باب آن مدرسه و ۳ باب دیگر آن مرکز اختلالات یادگیری هستند.

الیاسی کل تعداد دانش آموزان استثنایی مشغول به تحصیل در منطقه را ۵۱۵ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۲۷ نفر به صورت ثابت و ۸۸نفر به صورت مراجعه محور می باشند.

امکانات و وسایل کمک توانبخشی نظیر کیت های آموزشی، تجهیزات توانبخشی و آموزش، سمعک، عینک و … دیگر اقدامات حمایتی خواهد بود که در فاز دوم طرح مذکور در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.