توسعه گردشگری در منطقه آزاد انزلی زمینه‌ساز رونق اقتصادی گیلان است

استاندار گیلان گفت: اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری منطقه آزاد انزلی مورد استقبال مردم گیلان و مسافران قرار گرفت که زمینه‌ساز رونق اقتصاد استان نیز است.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و تکریم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج اظهار داشت: نهاد بسیج یک نهاد مردمی است که در راستای حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب تلاش‌های موثری داشته و این مناسبت خجسته را تبریک عرض می‌کنم.
زارع با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی همانند سایر دستگاه‌ها و ارکان دولت، فعالیت‌های خوبی در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های دولت داشته است افزود: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همواره مستلزم برنامه‌ریزی و تلاش و کوشش مستمر برای دستیابی به برنامه‌های 5 ساله و 20 ساله است.
وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار را از اهداف دولت دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ظرفیت‌های خوب منطقه آزاد موجب رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار شده و باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران گرایش خاصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه داشته باشند.
استاندار گیلان با بیان اینکه 200 واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی 20 هزار نفر در منطقه آزاد انزلی در حال فعالیت هستند افزود: این میزان ظرفیت اشتغال و واحد صنعتی موجب توسعه استان می‌شود و برخی از این تولیدکنندگان قبلاً وارد کننده بودند اما امروز تولیدکننده هستند.
زارع به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در این حوزه نیز مورد استقبال خوب مردم گیلان و مسافران قرار گرفت بنابراین توسعه گردشگری در گیلان علاوه بر افزایش ظرفیت میزبانی از گردشگران می‌تواند زمینه‌ساز رونق اقتصادی و ارتقاء اشتغال نیز باشد.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد در توسعه همه جانبه اقتصاد منطقه، کشور و تجارت ملی و منطقه‌ای تاثیرگذار است افزود: ما از این منطقه به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور با ظرفیت‌های متعدد یاد می‌کنیم که می‌تواند کانون توسعه در محورهای مختلف باشد.
استاندار گیلان ضمن تقدیر از زحمات رضا مسرور، مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: روزبهان نیز دارای دانش و تجربه خوبی است که امیدواریم در انجام وظایف خود موفق باشند و انتطار داریم که با تلاش مستمر و برنامه‌محوری، انتظارات رئیس جمهور و مردم را برآورده کند.
به گزارش تسنیم، در پایان مراسم از زحمات رضا مسرور قدردانی شد و سیدمحمدولی روزبهان نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب شد.
بندرانزلی دارای ظرفیت‌های فراوان در توسعه صنعتی و گردشگری است که در توسعه و رونق اشتغال نیز تأثیرگذار است و نیازمند توجه ویژه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.