آینده کشور منوط به توسعه علم و فناوری است

رئیس دانشگاه تهران در آیین شروع احداث سایت پردیس ارس دانشگاه تهران گفت: آینده کشور منوط به توسعه علم و فناوری است.

به گزارش فرینا، محمود نیلی احمد آبادی در این آئین افزود: ظرفیت های علمی و پژوهشی و اجرایی دانشگاه تهران مشخص و ثابت شده است؛ دانشگاه تهران درکنار حفظ استانداردها و کیفیت آموزشی به دنبال ایجاد زیست بوم فرهنگی مبتنی بر نوآوری و خلق ثروت مضاعف است.

نیلی احمد آبادی گفت: دانشجویان دانشگاه تهران با حضور در دانشگاه های خارجی معرف توان علمی و فناوری کشورمان در دنیا بوده و مروج صلح و دوستی و سفیر علم و فرهنگ کشورمان هستند.

وی افزود: دانشگاه تهران در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی با توان مدیریتی خود به دنبال انجام وظیفه در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

رئیس دانشگاه تهران فارغ التحصیلان دانشگاه تهران را برند دانشگاهی ایران عنوان کرد و گفت: فعالیت های دانشگاه تهران در برندسازی و توسعه روابط خارجی کشورمان موثر است و قطعا این دانشگاه برای کمک به توسعه ارس کمبودی ندارد.

نیلی احمد آبادی اظهار کرد: وجود اساتید برجسته علمی و دانشجویان دانشگاه تهران در ارس می تواند بزرگترین ثروت علمی در منطقه آزاد ارس باشد.

وی افزود: امروزه تجاری سازی ایده ها بزرگترین ثروت کشورهاست و منشاء اصلی توسعه، تبدیل علم به محصول و ثروت است و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران قویترین افراد در دانش و اجرا هستند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: بهترین دانشجویان کشور در ارس تحصیل می کنند و باید به بهترین شکل ممکن از توان علمی و اجرایی آنان بهره برداری شود.

نیلی احمد آبادی اضافه کرد: برای استفاده بهتر از توان علمی دانشجویان مقطع دکتری، بهتر است قبل از پذیرش دانشجو، پروژه و موضوع رساله و پایان نامه مشخص شود. همچنین ایجاد حس تعلق خاطر و تاثیرگذاری دانشجویان در توسعه منطقه آزاد ارس امکان پایدار بودن تاثیرات توان علمی و اجرایی آنان در این منطقه را فراهم می کند.

بر اساس این خبر، امروز با حضور رئیس دانشگاه تهران، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران عملیات احداث سایت پردیس ارس دانشگاه تهران آغاز شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.