در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی و با هدف شناخت بیشتر نیازها و توانمندی‌های معلولین جزیره برگزار شد؛

گرامیداشت روز جهانی معلولین در قشم

هم زمان با روز جهانی معلولین و با هدف عمل به مسوولیت های اجتماعی و شناخت بیشتر نیازها و توانمندی‌های این قشر، مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین صبح امروز 12 آذرماه به همت مدرسه استثنایی با نیازهای ویژه ارمغان قشم در مرکز بین المللی رشد این شهر برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان قشم و نمایندگانی از سازمان منطقه آزاد قشم و اداره آموزش و پرورش شهرستان حضور داشتند.

معرفی استعدادها و ظرفیت معلولین فرصتی برای رشد شخصیتی و خلاقیت‌های هنری و فکری آنان فراهم می‌کند تا برای ورود به جامعه آماده شوند. نهادها و ارگان‌های دولتی با ارزش گذاری و قدر نهادن به تلاش معلولین برای حضور در عرصه‌های دانش و فن، به شعار "معلولیت محدودیت نیست"، جامه عمل پوشانده و به ایجاد انگیزه و تقویت اعتماد به نفس این افراد کمک می‌کنند.

مدرسه استثنایی با نیازهای ویژه ارمغان قشم به عنوان تنها مدرسه استثنایی جزیره که زیر نظر آموزش و پرورش اداره می‌شود، در سه مقطع پیش دبستانی، دبستانی و متوسطه اول با 16 کادر مهربان و مجرب، به 97 دانش آموز نابینا، ناشنوا، اوتیسم، کم توان ذهنی و حرکتی خدمات تحصیلی ارائه می‌کند.

عالمه آزادبخش، مدیر این مدرسه با اشاره به مشکلات ترددی دانش آموزان معلول گفت: حدود 40 دانش آموز از روستاهای اطراف برای تحصیل به این مدرسه می‌آیند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات این مدرسه، توانمند کردن دانش آموزان برای ورود به مدارس عادی است که در حال حاضر 10 دانش آموز نابینا و ناشنوای این مدرسه با کسب آموزش‌های پیشرفته‌تر موفق شدند به مدارس عادی راه یابند.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم با اشاره به توانایی معلولین در عرصه‌های مختلف ورزشی، هنری و اشتغال بیان داشت: در کشور افراد معلولی به عنوان الگو و سرمشق در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که معلولیت مانع فعالیت و تلاش نیست، افزود: انسان با تلاش و کوشش به نتیجه مطلوب و جایگاهی ارزنده دست پیدا می‌کند.

در این مراسم دانش آموزان مدرسه استثنایی ارمغان قشم به اجرای سرود پرداختند و با ارائه هنرهای دست ساز خود بر توانمندی‌های یک معلول تاکید کردند.

در پایان این مراسم، تمامی دانش آموزان حاضر در سالن با دریافت هدایایی از سوی مسوولین حاضر در جلسه مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان ذکر است؛ روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر مصادف با 12 آذر ماه برگزار می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.