با صدور 381 مجوز در 8 ماهه ابتدای سال جاری رقم خورد؛

افزایش 20 درصدی صدور مجوز صنعتی در منطقه آزاد قشم

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 20 درصدی صدور مجوزهای صنعتی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، ناصرالدین گرامی بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، 381 مجوز فعالیت اقتصادی در سه بخش صنعتی، تجاری و خدماتی در این منطقه آزاد صادر شده است.

وی افزود: از بین این مجوزها، 90 مورد به بخش صنعتی،131 مورد به حوزه خدمات و 160 مورد به فعالیت تجاری مربوط بوده است که صدور مجوزهای صنعتی و تجاری به ترتیب 20 و 19 درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

به گفته مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، میزان درصد رشد مجموع مجوزهای صادر شده در هشت ماهه سال جاری شامل (صنعتی، تجاری و خدماتی) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل یک درصد رشد داشته است.

گرامی با اشاره به کاهش یک درصدی مجوزهای تمدید شده از فروردین تا آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توضیح داد: طی این مدت یک هزار و 128 مجوز فعالیت اقتصادی توسط این مجموعه تمدید شده که 137 مورد آن در بخش صنعتی، 522 مورد مربوط به حوزه خدمات و 469 مورد تجاری بوده است.

وی ادامه داد: تمدید مجوز بخش‌های مربوط به حوزه صنعت و خدمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام پنج درصد رشد داشته و در بخش تمدید مجوز تجاری هم با کاهش 9 درصدی مواجه هستیم.

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و 755 مورد تمدید مجوز فعالیت اقتصادی به ثبت رسیده که از این تعداد 205 مورد مجوز صنعتی، 800 مورد خدماتی و 750 مورد تجاری بوده است.

گرامی با بیان اینکه رشد مجوز سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران منطقه آزاد قشم به حوزه تولید است، خاطرنشان کرد: با تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدکنندگان می‌توانیم سرمایه‌گذاران را در مسیر سیاست‌های رونق تولید هدایت کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: مجوز فعالیت اقتصادی صادر شده در منطقه آزاد قشم، یک سال اعتبار دارد و در صورت تمایل به ادامه فعالیت، شرکت یا فرد متقاضی باید با مراجعه به سامانه oss.qeshm.ir نسبت به تمدید آن اقدام نماید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.