مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اعلام کرد؛

بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی چابهار در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اعلام کرد که طی توافق انجام شده، فرودگاه بین المللی چابهار تا ۲۴ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا،  در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان از جمله وزیر راه و شهرسازی آئین افتتاح عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار برگزار شد.

در این مراسم عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، در رابطه با مسائل فنی و مالی این فرودگاه توضیح داد: شهر فرودگاهی چابهار در زمینی به مساحت ۲۸۱۵ هکتار در ضلع شمالی منطقه احداث می شود که برآورد اولیه هزینه آن ۵۵۰ میلیارد تومان است که با منابع منطقه آزاد چابهار انجام می شود.

کردی گفت: با توافقی که با قرارگاه خاتم در رابطه با ساخت فرودگاه انجام شده، قرار است تا ۲۴ ماه آینده (سال۱۴۰۰) به بهره برداری برسد البته ما باید منابع را در زمان تعیین شده تامین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جریان ساخت فرودگاه چابهار توضیح داد: طی سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ بود که فرودگاه چابهار برای باری دیگر به جریان افتاد و در زمان فرماندار وقت و دبیر وقت توسعه ستاد مکران فرودگاه چابهار برای بار سوم کلید خورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ مجوز و موافقت اصولی فرودگاه صادر شد اما برخی موانع وجود داشت که فرآیند را به تاخیر انداخت تا اینکه در سال ۱۳۹۷ فصل دیگری از ساخت فرودگاه مکران باز شد و توافقی در اسفند سال گذشته بین دستگاه‌های مربوطه از جمله منطقه آزاد چابهار و وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت و از ابتدای امسال فرآیند کسب مجوزهای قانونی در دستور کار قرار گرفت. سرانجام در مهر ماه سال جاری موافقت‌های اصولی با فرودگاه و اینکه مدیریت آن بر عهده منطقه آزاد چابهار باشد با حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت و بعد از انجام تشریفات لازم اکنون فرودگاه در مرحله ساخت قرار گرفته است.

کردی با اشاره به ابعاد اهمیت ساخت فرودگاه چابهار گفت: مسئله اول به ابعاد اجتماعی آن بر می‌گردد که برای مردم و گردشگران بسیار مهم بوده و همیشه درخواست فرودگاه را داشته‌اند.

وی افزود: موضوع دیگر در رابطه با اهمیت ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار به بعد اقتصادی آن بر می‌گردد که با توجه به جایگاه منطقه آزاد چابهار و اهمیت حمل و نقل ترکیبی باید فرودگاه در آن ساخته می‌شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ابراز امیدواری کرد تا فرودگاه با توجه به توافقات انجام شده و تامین منابع لازم در زمان پیش بینی شده تکمیل و قابل بهره برداری باشد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.