وزیر راه اعلام کرد؛

جزئیات پروژه‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد چابهار

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مجموع پروژه هایی که در منطقه آزاد چابهار درحال اجراست، پیوستگی در راه آهن، بندر، جاده و خطوط انرژی ایجاد می‌شود که به ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و جذب گردشگر در این منطقه منتهی خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، امروز (۱۴ آذر) وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح فرودگاه بین المللی چابهار در این منطقه حضور یافت.

در ابتدای این سفر عملیات کلنگ زنی شهر جدید ساحلی تیس را با حضور سایر مسئولان از جمله استاندار سیستان و بلوچستان و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار انجام شد.

محمد اسلامی در حاشیه این مراسم ضمن تشریح مجموعه ای از پروژهای پیش بینی شده و در حال اجرا در منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: پروژه شهر جدید تیس که در حاشیه سواحل مکران احداث می شود با رویکرد متقاوت طراحی شده تا طی آن عملیات عمرانی و محله سازی انجام شود و با جلب سرمایه گذاران در بخش‌های گوناگون شاهد توسعه باشیم.

اسلامی همچنین با اشاره به پروژه راهن چابهار - زاهدان گفت که یکی از پروژه های محوری عمرانی ایران است که چندی پیش با عنایت مقام معظم رهبری با درخواست دولت برای تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی موافقت شد و این پروژه که با ظرفیت ۳۰ درصد در حال پیشرفت بود به حداکثر ظرفیت رسید.

وی گفت: این پروژه بعد از انجام عملیات زیر سازی عملا وارد عملیات روسازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پروژه دیگری در منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت احداث کریدور انتقال انرژی از نگین مکران نیز در دستور کار قرار دارد.

اما در بخش دیگری از اظهارات اسلامی موضوع پروژه های جاده ای مورد توجه قرار گرفت و گفت که در این بخش رفع گلوگاه جاده ای مورد تاکید است که مسیرها انتخاب و اولویت بندی شده است ث و امیدواریم که رانندگان نیز دقت بیشتر در مقررات مانع از حوادث جادی ای بالا در این منطقه شوند.

اسلامی همچین ابراز امیدواری کرد که پروژه کریدور شمال جنوب بزرگراهی که از تربت جام و بیرجند به سمت زاهدان و خاش و چابهار می اید به سرانجام برسد.

اما وی از پروژه ای برای حاشیه نشینی در منطقه نیز سخن گفت و افزود:  اراضی حدود ۱۰۰۰ هکتاری برای این موضوع پیش بینی شده است که طی آن بتوان به سکونت های ناپایدار و غیر رسمی که ضایعات زیادی دارند با ایجاد زیر ساخت لازم پایان داد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، شناسایی افراد هدف برای  این پروژه توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.