ورود بیست و یكمین کشتی حامل روغن خوراکی به مجتمع بندری کاسپین؛

تخلیه 110 هزار تن روغن خوراكی در مجتمع بندری كاسپین طی یكسال اخیر

با تخلیه محموله بیست و یكمین كشتی حامل روغن خوراكی خام به مجتمع بندری كاسپین،ظرف یکسال اخیر بالغ بر110 هزار تن روغن خوراكی جهت بهره برداری واحدهای تولیدی، از طریق این مجتمع بندری وارد کشور شده است.

به گزارش فرینا، براین اساس در راستای تأمین مواد اولیه تولید روغن های خام خوراكی در واحدهای تولیدی و تأمین مستمر كالاهای اساسی كشور؛ محموله های روغن خوراکی از طریق این مجتمع بندری وارد كشور شده تا پس از تصفیه، تكمیل و بسته بندی در اختیار مصرف كنندگان قرار گیرد.

بنابراین گزارش تاكنون بیش از 110 هزار تن انواع روغن خام خوراكی در مجتمع بندری كاسپین تخلیه شده كه از این بین 3 كشتی در سه ماهه آخر سال 97 و 18 كشتی از آن در سال جاری بوده است.

احداث مخازن فله مایع و یك پست اسكله دلفین توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور پهلوگیری كشتی های تانكر حمل مایعات در مجتمع بندری کاسپین، بهمراه فاصله كم مخازن تا اسكله های این مجتمع بندری یكی از مزیت های مخازن موجود و در حال ساخت در بندركاسپین است كه به نوعی به عنوان یك مزیت رقابتی محسوب شده و باعث كاهش مدت زمان تخلیه كشتی های حمل روغن و هزینه های مترتب بر آن گردیده است.

از سوی دیگر نزدیكی مجتمع بندری كاسپین به تهران و كارخانجات تولید روغن کشور از مزایای ترانزیت این مواد اولیه از طریق این مجتمع بندری است که زمینه کاهش هزینه های حمل کالا را فرآهم می کند.

بنابراین گزارش براثر تلاش های معاونت امور بندری و دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی،تاكنون این بندر استراتژیک کشورمان در دریای خزر میزبان 99 کشتی به منظور تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشورمان بود که 20 فروند در سال گذشته و 79 فروند کشتی تجاری نیز در سال جاری در اسکله های این بندر پهلوگیری کردند، آماری که بیانگر تمایل روز افزون فعالین اقتصادی و تولیدی برای استفاده از خدمات و واردات و صادرات كالا از مجتمع بندری كاسپین است.

گفتنی است؛ مجتمع بندری كاسپین به عنوان یك بندر نسل سوم کشورمان، با مساحت پسكرانه عملیاتی و پشتیبانی حدود 500 هكتار و آبخور بالا كه در سال آینده به راه آهن سراسری نیز متصل خواهد شد، با هدف گسترش صادرات كالا به كشورهای حاشیه دریای خزر و كشورهای اتحادیه اوراسیا و همچنین فعالسازی كریدورهای عبوری از كشور راه اندازی شده است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.