بازار اروند بازگشایی شد

بازار اروند(کنزالمال) پس از ۲۰ روز از آتش‌سوزی فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش فرینا، با هدف ساماندهی بازار تجاری اروند و حمایت از بازاریان، پس از حادثه آتش‌سوزی، کار بازسازی و جداسازی غرفه‌های آسیب‌دیده از غرفه‌های سالم آغاز شد و بخشی از بازار فعالیت خود را از سر گرفت.

مدیر پشتیبانی سازمان منطقه آزاد اروند در این رابطه گفت: شورای تامین در این هفته مصوب کرد که بازار اروند راه اندازی شود و این امر اجرایی شد این در حالیست که سازمان منطقه آزاد اروند در پی بازسازی قسمت سوخته بازار نیز هست.

مجتبی گنجی زاده از صرف اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد کنزالمال خبر داد.

گنجی زاده در ادامه به اقدامات انجام شده برای از سرگیری فعالیت این مجتمع تجاری اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه پست برق بازار در بخش سوخته قرار داشت و همین امر منجر به از کارافتادن سیستم اطفال حریق شد، احداث پست برق جدید یکی از کارهای مهم انجام شده بود.

وی افزود: برای احداث پست برق جدید در قسمت انتهایی بازارچه بهترین محل است ساختمانی بتنی مطابق استاندارد احداث و تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف نصب شد.

مدیر پشتیبانی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه تعبیه کابل ها از روی سقف کاذب عاملی در توسعه آتش طی آتش سوزی بازار اروند بوده است، از رفع این مشکل خبر داد و گفت: در طراحی جدید کابل ها به صورت زیر زمینی و در پوشش پلی اتیلنی تعبیه شد.

گنجی زاده جداسازی قسمت سوخته، احیای دیوار حائل بازار به طول ۴۵ متر و ارتفاع ۸ متر که در روند خاموش سازی آتش تخریب شده بود و همچنین جدا سازی بخش انبار از بازار سرپوشیده با دیوار بلوکی با هدف ممانعت از گسترش آتش در مواقع مشابه را از دیگر اقدامات انجام شده بر شمرد.

وی در ادامه بر خواسته سازمان منطقه آزاد اروند برای بازسازی قسمت سوخته مجتمع تجاری اروند تاکید کرد و گفت: روند و نحوه بازسازی طبق استانداردهای مدنظر متعاقبا اعلام می شود.

مجتمع تجاری منطقه آزاد اروند که از آن به عنوان بازار کنزالمال نام برده می شود در جاده آبادان – خرمشهر واقع است.

این بازار دارای ۲۵۰ واحد تجاری است که انواع کالا اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در این بازار عرضه می شود.

بازار تجاری اروند اول آذر ۹۸ دچار آتش سوزی شد و سه انبار کالا و ۷۶ غرفه این بازار در آتش سوخت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.