مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

افزایش ۴ برابری ظرفیت پایانه هوشمند فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: پایانه هوشمند شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با همکاری ایران‌ایر و بخش خصوصی در حال توسعه است تا ظرفیت آن به ۴ برابر یعنی ۴۰۰ هزار تن در سال برسد.

به گزارش فرینا به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، علی رستمی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی افزود: پایانه هوشمند شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در حال توسعه است تا با همکاری ایران‌ایر و یک شرکت خصوصی و همچنین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ظرفیت آن به ۴ برابر یعنی ۴۰۰ هزار تن در سال برسد.

رستمی گفت: به تازگی کالایی وارد انبار منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) شده است که ۴۳۰ هزار دلار ارزش دارد و هنوز خارج نشده است، در حالی که تا پیش از این و همین دو ماه پیش چنین ظرفیتی وجود نداشت.

وی اظهار كرد: در منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اعلام کردیم که همه سرمایه‌گذاران با اولویت اول صادرات و سپس واردات امکان ورود دارند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به وضعیت پروازها از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اکنون پنج ایرلاین در ترمینال سلام حضور دارند و روزانه هفت پرواز از ترمینال سلام انجام می‌شود. برنامه فرودگاه افزایش پروازها از ترمینال سلام به روزانه ١٥ پرواز است و تصمیم داریم در سه ماهه ابتدایی سال آینده ساعتی یک پرواز از ترمینال سلام انجام شود.

رستمی در خصوص افزایش پروازهای داخلی برای نوروز ۱۳۹۹ از فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این ظرفیت وجود دارد و برای نوروز امسال به مقصد مشهد از فرودگاه امام خميني (ره) پروازهای جدیدی توسط دو ایرلاین راه اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالي درخصوص برخورد نامناسب گمرك با مسافران عنوان كرد: مسافران هرگونه بی‌احترامی گمرک یا تضییع حقوق خود از سوی گمرک را به صورت شکایت کتبی به فرودگاه اطلاع دهند. هرگونه بی‌احترامی به مسافران از سوی هر نهاد نظارتی ممنوع است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه هیچ ارگان و سازمانی حق بی‌احترامی و تضییع حقوق مسافران را ندارد گفت: اگر گزارشی از تضییع حقوق مسافران از سوی گمرک داشته باشیم به طور حتمی به آن رسیدگی می‌کنیم. نهادهای نظارتی در فرودگاه‌های کشور رسالت و مسئولیت‌هایی دارند اما نباید بهانه بی‌احترامی و فشار برای باز شدن چمدان مسافران باشد.

رستمي با بیان این که کمیته تسهیلات در فرودگاه امام (ره) به صورت ماهیانه گزارشات و شکایات مردمی را بررسی می کند، گفت: مردم شکایات خود را به صورت کتبی به فرودگاه ارايه كنند تا در این کمیته بررسی شود. بهتر است مسافران نیز از آوردن و حمل کالاهایی که از نظر گمرک ممنوع است، خودداری کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.