ثبت 84.6 میلی متر بارش در شهر قشم

  • شنبه 30 آذر 1398 - 09:29
  • قشم
  • 0 دیدگاه
رییس ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بارش باران در شهر قشم براساس اعلام اداره هواشناسی این شهرستان از ابتدای فعالیت سامانه ناپایدار تا ساعت 12:30 امروز (چهارشنبه 27 آذرماه) معادل 84.6 میلی متر ثبت شده است.

به گزارش فرینا، محرم بهاروند با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس گزارش اعلام شده بیشترین آمار بارندگی مربوط به شهر قشم با 84.6 میلی متر بوده و پس از آن روستاهای رمکان و طبل به ترتیب با 32.5 و 19.5 میلی متر قرار دارند.
بهاروند با اشاره به گزارش های اداره هواشناسی شهرستان قشم، تصریح کرد: پیش بینی می شود از ظهر شنبه ۳۰ آذر، شرایط جوی و دریایی پایداری بر شهرستان حاکم شود.
رییس ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این ستاد برای جلوگیری از خطرات احتمالی انسانی و مالی ناشی از بارندگی ها با کمک نیروهای خدمات شهری و شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم، آتش نشانی و هماهنگی با نهادهایی همانند سپاه، بسیج، شهرداری و نیروی انتظامی تلاش گسترده ای را برای کاهش خسارات انجام داده است.
به گفته بهاروند، از ساعات ابتدایی بارش باران در روز چهارشنبه، نیروهای یاد شده با هدف پیشگیری از آسیب رسیدن به منازل بافت فرسوده شهر قشم مشغول فعالیتند.
وی با اشاره به دو طرح اساسی حفر کانال در شهر قشم برای ایمن سازی شهر قشم در مقابل سیلاب های احتمالی که در حال اجرا است، افزود: با اتمام این طرح ها تا یک ماه آینده، نگرانی ها از بارش شدید باران که موجب آسیب رساندن به بافت قدیم شهر می شود، از بین خواهد رفت.
رییس ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح های حوزه عمرانی، نیروهای خدمات شهری شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم و نهادهای مرتبط به صورت شبانه روز در حال هدایت آب های تجمیع شده به سمت دریا هستند تا آسیبی به مردم و خانه های آنان در بافت قدیم وارد نشود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.