یک هزار و ۴۰۶ محصول ارزآور در کشور شناسایی شد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یک هزار و ۴۰۶ محصول با برآورد حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور شناسایی شده است.

به گزارش فرینا و به نقل از ایرنا، برات قبادیان در آیین پایانی هفته پژوهش در سرسرای اجتماعات منطقه آزاد اروند در خوزستان بیان کرد:پارسال نیز محصولات شناسایی شده به ارزش هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود و همه اینها به دانشگاه‌ها معرفی شدند.

قبادیان در ادامه درباره طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، گفت: این طرح اهداف بسیار گسترده ای را مدنظر دارد که نتیجه آن توانمندسازی تولید، ارتقای دانش و فناوری در داخل و در نهایت اشتغال پایدار برای نیروهای جوان و به ویژه تحصیل‌کرده دانشگاهی است.

وی با اعلام اینکه طرح تاپ از ۲ بخش تشکیل شده است، ادامه داد: یک بخش این طرح مربوط به بنگاه‌های صنعتی، تجاری و معدنی است که تاکنون بالغ بر۶ هزار بنگاه در سامانه تاپ ثبت نام کرده و در این سامانه یک هزار و ۵۰۰ پروژه تعریف شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت افزود: دانشگاه‌ها و شرکتهای دانش بنیان و نخبگان صنعتی، بخش دوم این طرح هستند و نخبگان در چارچوب این طرح در یک هزار و ۵۰۰ پروژه قرارداد می بندند.

قبادیان اصلاح الگوی کار دانشگاه، صنایع و معادن، بومی سازی فناوری ارزبر، اجرای اقدامات زیرساخت‌های انقلاب صنعتی چهارم، و طرح ملی (تاپ) را موثر در اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با مشارکت دانشگاه و صنعت امکان‌پذیر است.

وی افزود: دانشگاه از نظر ساختار و فرهنگ سازمانی هدفمند و همانند کارآفرین است بنابراین پژوهش ثمر بخش دانشگاه باید تولید ثروت کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: همکاری موثر و مشارکت دانشگاه و صنعت در ۹ شاخص اقتصاد، حکمرانی، آزادی فردی، سلامت، محیط زیست، کارآفرینی و فرصت سرمایه اجتماعی، آموزش، امنیت باعث توسعه سرمایه‌های انسانی است.

قبادیان، برنامه‌ریزی مدون را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: برای خروج از رکود اقتصادی باید راه‌هایی که اشتباه رفتیم اصلاح کنیم و اداره امور بر اساس شاخص‌های رفاه اجتماعی با برنامه ریزی دراز مدت باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.