رشد ۱۰۰ درصدی صادرات و رشد ۵۲ درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در برنامه تراز از شبکه سهند: منطقه آزاد ارس در طول یک سال گذشته شاهد رشد 52 درصدی در سرمایه گذاری و رشد 100 درصدی در صادرات بوده است. 

علی رغم چالش ها و توطئه های دشمنان در تحریم همه جانبه، شاهد این هستیم که صادرات منطقه آزاد ارس از 267 میلیون دلار در سال گذشته به 325 میلیون دلار در 9 ماهه امسال رسیده است و در 2 سال پیاپی گذشته شاهد تراز تجاری مثبت در ارس بودیم. 

میزان کل سرمایه گذاری داخلی و خارجی منطقه آزاد ارس در سال گذشته 1170 میلیارد تومان بود که در 9 ماهه امسال این میزان به 1800 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. 

منطقه آزاد ارس بسترساز فعالیت در حوزه گلخانه ای شده است و میزان اشتغالزایی و صادرات این حوزه بسیار بالاست. به طوریکه تارلا امین ارس توان تولید سالانه 24 هزار تن محصول را دارد و با تکمیل فاز 2 این مجموعه این مقدار به 39 هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد. 

در زمینه ثبت جهانی ژئوپارک ارس اقدامات خوبی در 2 سال گذشته انجام شده است و با ارسال مدارک به یونسکو، منتظر ثبت جهانی این ژئوپارک در سال آینده هستیم. 

ارس هم اکنون عضو سازمان جهانی گردشگری و شبکه جوامع ایمن شده است و با ثبت جهانی یونسکو، حرکت ارس به سمت بین المللی شدن تکمیل می شود. 

پتانسیل بالای ارس به دلیل قرار داشتن در استانی به مرکزیت تبریز آکنده از نیروهای فرهیخته و کارآمد است. همین موضوع سبب شده است که ارس به منطقه آزاد پیشرو و صنعتی ترین منطقه آزاد ایران تبدیل شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.