همایش هر کودک یک الگو در قشم برگزار شد

همایش هر کودک یک الگو(بازیافت، طلوعی دیگر) درادامه برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت پسماند، با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

به گزارش فرینا، این همایش با محوریت ارایه راهکارهای مدیریت پسماند و جداسازی زباله از مبدا با همکاری دانش آموزان قشم و با هدف فرهنگ سازی برای داشتن جزیره ای پاک و بدون زباله، با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، رییس دادگستری و دادستان، فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی شهرستان و تنی چند از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان امروز سه شنبه سوم دی ماه، در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد.
در همایش هر کودک یک الگو(بازیافت، طلوعی دیگر)، مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در امور عمرانی، توسعه شهر سازی و خدمات شهری با ارایه گزارشی از عملکرد 11 تسهیلگر که با حضور در 27 مدرسه به آموزش مبانی جداسازی پسماند پرداخته اند، گفت: در این طرح آزمایشی، 27 دانش آموز به عنوان شهردار مدرسه، انتخاب شده و همراه با دو هزار و 969 دانش آموز از 101 کلاس پنج و ششم مقطع ابتدایی، با راهکارهای بازیافت برای کمک به کاهش تولید زباله آشنا می شوند.
داود تاجران، هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی در حوزه تفکیک زباله تر از خشک عنوان کرد و افزود: برای داشتن جزیره، کشور و در نهایت دنیایی بدون آلودگی، باید از ظرفیت کودکان برای بسیج همگانی جامعه استفاده کرد. 
در این مراسم، حکم شهردار مدرسه، با امضای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر آموزش و پرورش شهرستان به 27 دانش آموز سطح جزیره اعطا شد.
همچنین از تلاش های تسهیلگران طرح هر کودک یک الگو (بازیافت، طلوعی دیگر) نیز با ارایه لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
مدیریت خدمات شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه سخت افزارهای مورد نیاز این طرح مانند نیروهای انسانی و ماشین آلات مورد نیاز در کنار آموزش و پرورش، اجرای این طرح را برعهده دارند.
گفتنی است، این طرح با حمایت معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، مدیریت خدمات شهری و روستایی این سازمان و اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم با هدف ارتقای فرهنگ سازی عملی در زمینه مدیریت پسماند، بازیافت و جداسازی زباله های تر و خشک از مبدأ با مشارکت کودکان و نوجوانان و خلق جزیره ای پاک و عاری از آلودگی اجرا می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.