عملکرد مثبت مناطق ویژه اقتصادی در تولید و صادرات

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی باید مظهر صادرات و تولید باشند، گفت: عملکرد مناطق ویژه اقتصادی مثبت و مؤثر بوده است.

به گزارش فرینا به نقل از مهر، مرتضی بانک ظهر چهارشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، با اشاره به موقعیت جغرافیایی این فرودگاه و نزدیکی آن به پایتخت، اظهار داشت: باید برای شناسایی مناطق ویژه و آزاد تلاش شود.
او با تاکید بر لزوم ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت: کشورهای مختلف در این خصوص به صورت جدی تلاش می‌کنند.
مشاور رئیس جمهور افزود: ایجاد اکوسیستم‌های ویژه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه به تجارت کمک شایانی می‌کند. در ۵۰ سال اخیر توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و این حرکت ادامه دارد.
به گفته مرتضی بانک، حدود هزار و ۴۰۰ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در سال‌های اخیر در جهان ایجاد شده است؛ بسیاری از این مناطق در کشورهایی با اقتصاد آزاد ایجاد شده اند و این موضوع به کشورهای سوسیالیستی رابطه‌ای ندارد.
او با بیان اینکه به نظر می‌رسد در برداشت کلی ایران در این بخش از اقتصاد اقدامات مؤثری انجام داده است، گفت: عملکرد مناطق آزاد ویژه اقتصادی مثبت و مؤثر بوده است اما به خوبی بیان نشده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: هر یک از مناطق ویژه اقتصادی باید مظهر صادرات و تولید باشند، و برنامه‌هایی که برای هر منطقه پیش بینی شده است، باید اجرایی شود.
مرتضی بانک گفت: اینکه مناطق آزاد ویژه اقتصادی به چه میزان عملکرد مناسبی داشته اند، باید به صورت کلی بررسی شود اما مجموع اقدامات قابل عرضه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.