سرعت بخشی به روند توسعه ای در مرکز جزیره قشم؛

گامی نو، درگهانی نو

بررسی عملکرد یک ساله مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه عمرانی، بیانگر فصل جدیدی در تحولات توسعه ای این شهر و روستاهای حومه آن است.

به گزارش فرینا، براساس سیاست های حمید رضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در چهار سال گذشته، توسعه همه جانبه قشم و انتفاع ساکنان جزیره همواره در دستور کار سازمان بوده که براساس این خواسته، توسعه زیرساخت های عمرانی امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد . توسعه ای که سراسر جزیره، از روستاهای غربی تا شهر قشم را درنوردیده و مورد تاکید و پیگیری مداوم مدیرعامل مجموعه بوده است.

به همین منظور، به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حکم افزایش اختیارات مدیریت امور درگهان  و تسری آن به روستاهای هلر، کووه ای، گیاهدان و رمکان در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت تا موجبات سرعت بخشی به مسیر توسعه در این مناطق و آغاز تحولی در شهر درگهان و روستاهای همجوار آن باشد.

توجه به حقوق شهروندی و افزایش رضایت عمومی در قالب مسوولیت پذیری اجتماعی، عملیاتی کردن پروژه های عمرانی و اجرایی بسیاری را در این مدت رقم زده که نه تنها با رضایت شهروندان را به همراه داشته، که توانسته نظر گردشگران و مسافران را نیز جلب کند.

*روند رو به رشد توسعه در شهر درگهان و روستاهای همجوار

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تخصیص 147 میلیارد ریال در بخش عمرانی شهر درگهان و روستاهای حومه، در این خصوص گفت: توجه مدیرعامل سازمان به روند توسعه ای مرکز جزیره و تاکیدی که بر بهره مندی همه مردم از رفاه و امکانات قابل دسترس دارد، باعث شد تا پروژه های عمرانی زیادی جهت تسهیل در شرایط زندگی شهروندان این بخش از جزیره تعریف و اجرا شود.

امیر سلکی، با برشمردن بخشی از این پروژه ها افزود:  اجرای عملیات تعریض سایت تجاری و آسفالت آن به طول یک هزار و 200 متر با عرض 3 متر، به منظور تسهیل در دسترسی و تردد مسافران و تجار شهر درگهان، پروژه ای بود که به اتمام رسیده است.

سلکی ادامه داد:  اجرای عملیات تعریض بلوار ساحلی و آسفالت آن به طول دو هزار و عرض چهار متر و همچنین اجرای عملیات پیورس پیاده رو این بلوار به طول دو هزار و عرض یک متر، اجرای عملیات لکه گیری آسفالت سطح شهر درگهان به طول یک هزار و 500 متر و تهیه و نصب جداول سطح شهر به طول 2 هزار متر،  حجم ریالی پروژه های آسفالت این شهر را به رقم  13 میلیارد  و 530 میلیون ریال رساند تا  ضمن آسان سازی زندگی شهروندی، تسهیلات مناسبی نیز جهت خدمات دهی به گردشگران و مسافران این شهر تجاری فراهم شود.

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به خدمات ارایه شده در روستاهای زیرمجموعه این مدیریت، گفت: ساخت بلوار و جدول کشی، توسعه فضای سبز، رنگ آمیزی، ساخت جاده سلامت، روشنایی و نظافت روستاهای هلر، کووه ای، گیاهدان و رمکان نیز از جمله اقدامات نیروهای این مجموعه است که از خرداد ماه سال جاری در حال انجام می باشد.

درگَهان یکی از شهرهای جزیره قشم واقع در جنوب کشور و در 20 کیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.