در بازدید ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از جزیره هنگام مطرح شد؛

اجرای طرح جامع راهبردی کلید توسعه متوازن هنگام / هنگام برای جذب بیشتر گردشگر آماده می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به صورت ویژه از سایت های گردشگری اسکله کندالو، شیب دراز و جزیره هنگام بازدید کرد و بر سرعت بخشیدن روند تکمیل این طرح‌ها تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در بازدید از برخی پروژه های گردشگری جزیره، دستورات لازم برای آماده سازی سریعتر این طرح ها را صادر کرد.
اولین مقصد بازدیدهای روز دوشنبه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه اسکله کندالو بود که طرح های پیش بینی شده برای ساماندهی و تسهیل تردد قایق ها و گردشگران مورد بررسی قرار گرفت.
وی در جریان این بازدید با اشاره به نامناسب بودن وضعیت اسکله فعلی کندالو بیان کرد: ساخت اسکله شناور تفریحی موجب تسهیل برای سوار شدن آسانتر و مطمئن تر گردشگران به قایق های تفریحی فعال در مسیر قشم – هنگام می شود.
اسکله کندالو، به واسطه امکان تردد قایق ها به جزیره هنگام و همچنین آکواریوم طبیعی با وجود دولفین ها، تبدیل به یکی از گردشگر پذیرترین نقاط جزیره قشم شده و طرح ساماندهی این اسکله، به آسایش بیشتر گردشگران در این سایت کمک خواهد کرد.
در ادامه این برنامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روند ساخت مجموعه کارگاه و فروشگاه صنایع دستی روستای شیب دراز بازدید کرد و در جریان پیشرفت آن قرار گرفت.
کارگاه و فروشگاه صنایع دستی روستای شیب دراز پس از اتمام برای 60 نیروی بومی به صورت مستقیم و برای 240 نیرو به صورت غیرمستقیم، اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.
این مرکز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در زمینی به وسعت 800 مترمربع ساخته می شود.
همچنین رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به منظور بررسی طرح جامع توسعه هنگام و امکان اجرایی شدن طرح های عمرانی، گردشگری، بهداشتی و آموزشی از این جزیره بازدید کرد.
طی این بازدید، درخصوص اصلاح و ایجاد زیرساخت های اساسی و ضروری توسعه این جزیره تصمیم گیری شد؛ همچنین به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با توجه به طرح جامع توسعه جزیره هنگام، زمینه های توسعه این جزیره زیبا در زمینه های عمرانی، گردشگری، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و زیست محیطی مورد بررسی قرار گرفت.
توسعه متوازن، پایدار و برنامه محور جزیره هنگام به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک ترین بخش های منطقه ویژه اقتصادی قشم از اهمیت ویژه ای برای همه ارکان سازمان منطقه آزاد قشم برخوردار است. مدتی قبل بود که مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم، از تصویب طرح جامع جزیره هنگام در شورای پژوهشی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان خبر داده بود.
در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، فرمانده پایگاه دریابانی شهرستان قشم و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قشم نیز حضور داشتند.
در ادامه برنامه های روز دوشنبه و پس از پایان بازدید از جزیره هنگام، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه با حضور در ساختمان معاونت فنی و زیربنایی درباره طرح ها و برنامه های ارائه شده برای توسعه و ساماندهی وضعیت گردشگری جزیره هنگام به تصمیم گیری پرداختند.
مومنی با اشاره به آماده و نهایی شدن طرح جامع توسعه جزیره هنگام، اظهار کرد: فعالیت های صورت گرفته در جزیره هنگام در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی با در نظر گرفتن نیازها و خواسته های مردم این منطقه به سرعت اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره ظرفیت های گردشگری ویژه جزیره هنگام، تصریح کرد: ساماندهی وضعیت غرفه های عرضه کننده محصولات خوراکی و صنایع دستی و همچنین استانداردسازی سکونتگاه های این جزیره می تواند در رضایت بیشتر گردشگران این جزیره تاثیرات مثبتی داشته باشد.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی باید به نحوی برنامه ریزی شود تا درآمدهای حاصل از فعالیت ساکنان این جزیره دوباره برای توسعه و پیشرفت همان منطقه هزینه شود و به این ترتیب شاهد مشارکت ساکنان جزیره هنگام در پیشرفت آن باشیم.
در پایان این جلسه قرار شد مشاوران اجرای طرح جامع جزیره هنگام با توجه به نیازهای موجود در منطقه جزیره هنگام و اسکله های ارتباطی با این جزیره طرحی برای انجام توسعه متوازن، پایدار و برنامه محور را تهیه و در اختیار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دهند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.