مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

اکران 7 فیلم مستند در دومین روز از جشنواره ملی فیلم پارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از اکران هفت فیلم در بخش های مستند کوتاه و مستند بلند در در دومین روز جشنواره فیلم ملی پارس در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با بیان این خبر اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره فیلم ملی پارس با هدف معرفی تاریخِ تمدن کشورمان، در قالب فیلم‌‎های کوتاه و بلند داستانی و مستند برگزار می شود و اولویت این جشنواره تبلیغ و تبیین شناسنامه هویت تاریخی خلیج فارس است.

کمساری ادامه داد: اکران فیلم‌های این جشنواره از روز گذشته 9 دی ماه تا چهارشنبه 11 دی ماه در دو بخش فیلم های کوتاه و بلند حرفه ای و در دو حوزه مستند و داستانی آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: در نخستین روز برگزاری جشنواره ملی فیلم پارس، 10 فیلم در بخش های مستند بلند، مستند کوتاه و سینمای تمدن پارسی از ساعت 16 روز گذشته تا ساعت 1 بامداد روز سه شنبه 10 دی ماه برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد.

به گفته کمساری؛ پاسداشت شناسنامه و هویت ارزشی شهدای امنیت خلیج فارس، همچنین بازشناسی ظرفیت های حقوقی و فرهنگی تاریخ تمدن پارسی موضوعات فیلم هایی است که در این جشنواره اکران می شود.

وی تصریح کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره (12 دی ماه) نیز به 10 اثر برگزیده و منتخب هیات داوران، لوح سپاس و تندیس اهدا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: جشنواره فیلم پارس موقعیت مناسبی برای تبیین، تثبیت و تبلیغ جهانی ظرفیت های تاریخی و تمدنی ایران است و  همکاری و همراهی همه دستگاه های متولی قلمرو فرهنگ برای تحقق این اهداف ضروری و الزامی می باشد.

کمساری خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری باکیفیت جشنواره در دوره نخست بتوانیم شاهد برگزاری بین‌المللی جشنواره در دوره های بعدی باشیم و از این طریق ظرفیت های جزیره قشم را معرفی نماییم.

گفتنی است؛ پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم پارس شامگاه دوشنبه 9 دی ماه با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسئولان برگزار کننده این جشنواره در سالن مرکز بین المللی رشد قشم رونمایی شد.

قشم با برخورداری از تاریخ غنی و قدمت هنر، می تواند میزبان همایش های مهم هنری، فرهنگی در کشور باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.