طمیمیان؛

21 / صنعت گردشگری بهترین راه برای عبور از تحریم ها است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: صنعت گردشگری بهترین راه کار عبور از تحریم ها است.

به گزارش فرینا، قدرت اله طمیمیانبعنوان میزبان نوزدهمین نشست مشترک معاونین فرهنگی مناطق آزاد، صنعت گردشگری را بهترین راه کار عبور از تحریم ها دانست و افزود: هر گردشگری که وارد منطقه می شود پولی را که هزینه می کند مستقیم وارد چرخه بازار و اقتصاد می کند.

طمیمیان گفت: این نشست ها با رویکرد استفاده از تجارب و ظرفیت های مشترک سازمان های مناطق آزاد و تبادل نظر در برطرف کردن اشکالات و نواقص کار مناطق آزاد و در نهایت استفاده از کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

وی تداوم این نشست ها را باعث استفاده از ظرفیت های مشترک مناطق مختلف عنوان کرد و اذعان داشت: تمرکز این نشست بر روی گردشگری و صنایع خلاق بوده است که در این رابطه مباحث مختلفی نیز شکل گرفت و اساتید مطرح ملی در جریان این رویداد در خصوص دو موضوع مطرح  شده و مباحث اقتصادی کارگاه های ارزنده ای برگزار کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند کمی با مناطق آزاد دیگر تفاوت دارد و این تفاوت باعث شده وقت بیشتری را را در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در نظر بگیرم. این منطقه بعنوان پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور با ۵۵۰ هزارنفر جمعیت باعث شده که معاونت فرهنگی در مسئولیت های اجتماعی با جمعیت کثیری روبه رو و پاسخگو باشد.

طمیمیان با تأکید بر پاسخگویی به مطالبات اروند نشینان که وظیفه این معانت است، افزود: از جمله ویژگی های اروند همجواری با کشور عراق و استان بصره که یکی از ثروتمند ترین استان های این کشور می باشد و به لحاظ مسافت بسیار به منطقه ما نزدیک است.

وی تصریح کرد: ما به استان بصره بعنوان یک ظرفیت گردشگری نگاه ویژه ای داریم. با توجه به نیازهای گردشگری سلامت و بازار و سایر موضوعات مردم عراق، به استان بصره بعنوان یک ظرفیت گردشگری نگاه ویژه ای جهت رونق گردشگری و رشد اقتصاد منطقه داریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اقتصاد هنر و توسعه کسب و کار از این راه را بسیار پراهمیت خواند و ادامه داد: معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در یک سال اخیر توجه و تمرکز خاصی به توسعه کسب و کارهای فرهنگی از خود نشان داده و قصد دارد که مردم متوجه شوند از حوزه فرهنگ و هنر نیز می توان درآمدزایی و رونق اقتصادی را  از طریق کسب و کارهای فرهنگی دنبال کرد.

آموزش در تمام سطوح ابتدایی، متوسطه، آموزش عالی و مهارت آموزی یکی از مسائلی است که این معاونت بسیار دقیق آن را  دنبال می کند؛ طمیمیان با بیان این مطلب گفت: به دنبال افزایش سطح سواد مردم بومی منطقه هستیم. هر چقدر ما در ارتقاء سطح استاندارهای زندگی موفق شویم در اهداف و وظایفی که منطقه آزاد اروند بعهده دارد سریع تر به نتیجه خواهیم رسید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: صنایع خلاق امروزه یکی موضوغاتی است که در اکثر کشورهای دنیا  جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی به آن توجه می شود این صنعت می تواند باعث فعال شدن مشاغل خانگی و راه اندازی کسب و کارهای کوچک شود از همین روی به صنایع خلاق توجه ویژه ای داریم و بر آن تمرکز می کنیم.

استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت از دیگر بخش هایی بود که طمیمیان به آن اشاره کرد و بیان داشت: ارتقاء سطح کیفی و استاندارهای بهداشت و درمان برای ما  بسیار حائز اهمیت است تأکید به ورد بخش خصوصی به این حوزه را داریم، متاسفانه تا کنون بخش خصوصی به صورت گسترده وارد عمل نشده البته یکسری مذاکرات انجام داده ایم و امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده رقم بخورد. و گردشگران حوزه سلامت و مردم منطقه بتوانند از امکانات بخش خصوصی استفاده کنند.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.