افتخاری؛

24 / رشد ۴۲ درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در 9 ماهه سال جاری 12 هزار 200 میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند شد، که در مقایسه با سال گذشته که هشت میلیارد و 600 میلیون ریال بود رشد 42 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش فرینا، اکبر افتخاری دومین روز از «نوزدهمين نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور» در منطقه آزاد اروند افزود: 6  سرمایه گذاری خارجی محقق شده در مناطق آزاد کشور در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بود که این میزان در سال جاری نیز همان یکی میلیارد دلار است.

افتخاری خاطر نشان کرد: بیشترین سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد کشور مربوط به حوزه پتروشیمی است، و اگر در سه ماهه پایانی برنامه های تدوین شده محقق شود بیشترین حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم و اروند صورت خواهد گرفت، منطقه آزاد اروند جز 2 منطقه آزاد خوب در جذب سرمایه گذاری خارجی است.

وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 12 هزار 200 میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند شد، که در مقایسه با سال گذشته که هشت میلیارد و 600 میلیون ریال بود رشد 42 درصدی را نشان می دهد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: این رشد در بخش های صنعتی، تجارت، خدمات و گردشگری بود و پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان سرمایه گذاری به 15 هزار میلیارد ریال برسد تا نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی را در این منطقه شاهد باشیم.

 افتخاری همچنین گفت: با پروژه هایی که در بهمن ماه سال جاری در منطقه آزاد اروند به بهره برداری خواهد رسید امکان ایجاد  17 هزار فرصت شغلی مستقیم و 35 هزار شغل غیر مستقیم در این منطقه فراهم می شود.

وی اظهار داشت: با اشاره به میزان سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد کشور گفت: در 9 ماهه سال جاری 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی شد که انتظار می رود تا پایان سال این میزان سرمایه گذاری به رشد مناسبی برسد.

 معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: از نظر مبادلات تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال 96 بیش از 21 میلیارد دلار صادرات داشتیم که در سال گذشته این میزان با توجه به تحریم ها به 19 میلیارد دلار کاهش یافت.

افتخاری ادامه داد: 45 درصد صادرات تجاری غیرنفتی کشور در مناطق آزاد کشور صورت می گیرد، صادرات غیر نفتی در مناطق آزاد 1.2 میلیاردلار بود در صورتی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این میزان صادرات در سال گذشته حدود 20 میلیارد دلار بود که امسال نیز همین میزان صادرات را خواهیم داشت.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: حجم زیادی از صادرات تولیدی کشور از مناطق آزاد کشورصورت می گیرد.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.