سرمایه گذاران بخش کشاورزی در راه منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی (بانک زمین) با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار و در خصوص سرمایه گذاری این شرکت در منطقه آزاد ماکو گفت و گو کردند.

به گزارش فرینا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این دیدار گفت:‌ موقعیت مطلوب و جغرافیای طبیعی منطقه، فرصت های بی نظیر در حوزه کشاورزی و دامپروری ایجاد کرده ولی عمدتا به شکل سنتی بوده است که رویکرد سازمان تبدیل کشاورزی سنتی به کشت و صنعت با استفاده از تکنولوژی و علم روز است.

محمدرضا عبدالرحیمی خواستار مشارکت سرمایه گذاران بزرگ با مردم محلی در برنامه های کشت و صنعت و همچنین تجاری سازی کشاورزی بومی و معیشتی شدو افزود: استفاده بهینه از این اراضی سوق دادن کشاورزان به سمت کشت و صنعت و دامپروری اشتغال‌آفرین و ارزش افزوده حائز اهمیت است .
عبدالرحیمی با اشاره به اینکه واگذاری پراکنده زمین برای کشت‌های سنتی غیرصنعتی به نفع اقتصاد منطقه نیست افزود: مصمم هستیم تا در موضوع کشاورزی به دلیل جغرافیا، آب و هوا، رود ارس و حقابه‌های ایران که از رود ارس گرفته شده، ایجاد کشت و صنعت‌های بزرگ را در دستورکار قرار دهیم.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث گلخانه در منطقه و تاکید بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران افزود: برنامه های توسعه و تقویت کشاورزی بایدبه عامل افزایش تولید ناخالص داخلی منطقه منجر شود و در این میان افزایش بهره وری در اراضی کشاورزی بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی(بانک زمین) علی صفایی‌فرد نیز در این دیدار گفت: شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی یا همان بانک زمین زیرمجموعه بانک کشاورزی است که فعالیت خود را از سال ۶۸ آغاز کرده ‌و امروز ۷۵ هزار هکتار کار در دست اجرا دارد.

وی مهم‌ترین هدف شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی را احیا و توسعه اراضی کشاورزی دانست و افزود: سرمایه گذاری این شرکت در منطقه آزاد ماکو پیرو تفاهم نامه های منعقده انجام شده و در حال حاضر برنامه های آماده سازی زمین ۲ هزار هکتاری از قبیل انتقال آب از رودخانه ارس، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن آب و شبکه آبرسانی را به انجام رسانده و پروژه بیش از هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صفایی فرد افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو برای این شرکت زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار جهت اجرای طرح آبرسانی و کشت محصولات زراعی و باغی دردشت زیدون واگذار کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی به اعلام برنامه های خود در تولید هدفمند و شناسایی بازار و تولید محصولات صادراتی، استفاده از فرودگاه ماکو جهت صادرات محصولات بصورت هوایی به کشور روسیه اشاره کرد.

در پایان جلسه دو طرف جهت سرمایه گذاری ۲۰۰ هکتاری در گلخانه، احداث مزرعه پرورش ماهی ۳۰۰ هکتاری و پایان عملیات آماده سازی دو هزار هکتاری دشت زیدون تا کشت پاییزی سال آینده به توافق رسیدند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.