اختتامیه دوازدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در کیش

دوازدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و 270 هنرمند در جزیره به پایان رسید.

به گزارش فرینا، این مراسم با حضور مدیر عامل این سازمان و 270نفر از هنرمندان رشته های مختلف و چهره های سرشناس و پیشکسوت در جزیره کیش برپا شد.

 غلامحسین مظفری در این همایش، ضمن درود به ارواح پاک شهدای حادثه تروریستی چند روز گذشته و گرامیداشت یاد شهید والا مقام سپهبد قاسم سلیمانی گفت:هنرمندان حاضر در این جمع مایه افتخار و سرمایه ارزشمندی در حوزه هنر،ادب و فرهنگ برای کشور هستند وخوشحالیم که در جزیره کیش میزبان شما عزیزان هستیم.

مظفری، این جزیره را در تمامی حوزه ها فرصت بسیار خوبی برای کشور برشمرد و افزود: در طول سالهای گذشته تلاش های زیادی برای رسیدن کیش به شرایط امروزی شده است و ما نیز در مجموعه سازمان و زیر مجموعه های آن سعی بر آن داریم که با تمام توان به افزایش کیفیت و ارتقا استانداردها در کیش کمک کنیم.

وی با اشاره به نزدیک بودن سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: ما باید قدردان زحمات بزرگانی چون مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باشیم، چرا که هم در کشور منشا خدمات زیادی بودند و هم بخش زیادی از توسعه و آبادانی جزیره کیش مرهون نگاه بلند این انسان بزرگ است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در حوزه های مختلف جزیره کیش به ویژه در حوزه هنر و ادب که در تخصص عزیزان این جمع است؛ ظرفیت های خوبی و جود دارد که باید همت کنیم تا پیوند و ارتباط بین جامعه هنری با ظرفیت های مطلوب جزیره کیش برقرار شود.

مظفری گفت: در بخش هنر، ادب و فرهنگ جزیره کیش از وجود اساتید بزرگی بهره مند هستیم که به نوعی از بهترین های این حوزه هستند و با توجه به اینکه رویدادهای متعددی در طول سال درکیش برگزار می شود می توانیم از حضور ارزشمند شما هنرمندان نیز بهره مند شویم و اتفاقات خوبی در این زمینه ها رقم بزنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تقویم زمانبندی مناسبت های مختلف مانند نمایشگاهها، گالری ها،اجرای تئاتر و سمپوزیوم ها عنوان کرد: طی چند روز آینده در کیش برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی را پیش رو داریم که می توانیم در چنین رویداد هایی از حضور پیشکسوتان و تجربیات و ایده های آنان استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مکان های تاریخی و قدیمی بسیار خوب در جزیره کیش تحت عنوان سرمایه های معطل اشاره کردو افزود: طبق توافق انجام شده، مالکیت بنایی مانند کاخ شماره 1(الیت) به سازمان منطقه آزاد کیش تعلق گرفت و بازسازی آن در کنار کاخ شماره 2 در دستور کار است که تلاش می کنیم این دو بنا را به مرحله بهره وری و استفاده برسانیم و از ایده های شما عزیزان نیز در این مسیر استقبال خواهیم کرد.

مظفری گفت:پس از بازسازی، می توان از این دو بنا در کنار فرهنگسرای مرکزی و فرهنگسرای سعدی در جزیره به بهترین شکل برای انجام امور هنری و فرهنگی بهره برد.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.