مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد:

پیگیری جدیِ تبدیل منطقه آزاد ماکو به قطب دیتاسنتر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتاسنتر کشور را دارد و برای تبدیل این منطقه به یکی از قطب های دیتاسنتر کشور و توسعه ICT تمام تلاش خود را می کنیم.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در دیدار با مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در شورای هماهنگی ICT استان، ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز ایرانیان، سپهبد سلیمانی و ضمن اشاره به حضور بی نظیر و حماسی مردم قدرشناس در مراسمات تشییع این سردار افزود:‌ حضور مردم نشان داد که قلب مردم به کسانی که برای مردم، ایران و اسلام خالصانه و صادقانه خدمت می کنند می تپد و امید داریم ما نیز در سنگر خدمت، با همان رویکردهای سردار والامقام با خدمت صادقانه پاسخگوی مردم قدرشناس باشیم.

عبدالرحیمی با بیان اینکه توسعه ICT در منطقه آزاد ماکو منجر به رونق، اشتغالزایی، افزایش سطح زیست پذیری، کمک به تولید ناخالص ملی و منشأ تولید ثروت می شود اظهارداشت: اقتضای منطقه آزاد در این است که نسبت به سرزمین اصلی پیشرفته تر باشد. در منطقه آزاد زیرساخت ها باید توسعه یافته تر و روزآمدتر باشدو هم ساکنین این منطقه و هم فعالان اقتصادی و مسافران باید به فناوری های ارتباطاتی و دستاوردهای آی سی تی دسترسی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری حدود ۲۲ میلیارد دلار تراتزیت خارجی از مرز بازرگان صورت گرفته است گفت: بیش از ۲ میلیون مسافر در سال از منطقه آزاد ماکو تردد می شود که یک میلیون اتباع خارجی هستند لذا نخستین جاییکه با نظام مدیریت کشور و توسعه یافتگی ایران آشنا می شوند مرز بازرگان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، این منطقه را نخستین چهره و ویترین جمهوری اسلامی خواند و گفت:‌ کسانیکه از این مرز وارد کشور می شوند در جایگاه قیاس با امکانات شهرهای کشور همسایه قرار می گیرند لذا منطقه آزاد ماکو لزوما نیاز دارد بهتر و قوی تر از جاهای دیگر در تمامی حوزه ها بخصوص حوزه آی سی تی باشد چرا که مباحث اقتصادی امروز نیز مبتنی بر آن بوده و بستر مبادلات تجاری نیز است.

عبدالرحیمی، رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو را ارئه خدمات قالب پنجره واحد با استفاده از تکنولوژی های ICT عنوان کرد و گفت: مرکز رشد و فناوری سازمان به منظور پشتیبانی از استارتاپ های فناور محور ایجاد شده است لذا موضوعات استارتاپی آی سی تی در محدوده منطقه آزاد باید شکل بیشتری بگیرند .

گفتنی است:‌ اگر بخواهیم دیتاسنتر را در یک جمله تعریف کنیم می‌توانیم بگوییم که مرکز داده به مجموعه ای از سرویس‌دهنده ها، زیرساخت های ارتباطی، امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت، اینترانت، اکسترانت) استفاده می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.