با حضور 5 کشور خارجی؛

سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات در قشم برگزار می‌شود

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در این جزیره با حضور نمایندگانی از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از کشورهای چین، کره جنوبی، دانمارک، مالزی و نروژ حضور خواهند داشت.
عبدالهی افزود: در شرایطی که به علت فشار تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا بر فضای اقتصادی کشور، تعداد کشورهای خارجی حاضر در بسیاری از نمایشگاه‌های تخصصی کشور کاهش پیدا کرده اما با رایزنی‌های صورت گرفته منطقه آزاد قشم میزبان نمایندگانی از پنج کشور جهان در این نمایشگاه خواهد بود.
وی تصریح کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری‌های روز صنعت شیلات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت شیلات و پرورش آبزیان، تسهیل ارتباط مستقیم فعالان داخلی و خارجی صنعت شیلات از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: صنایع شیلاتی بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است و قشم با ظرفیت‌ بالا درزمینهٔ تولید و ایجاد اشتغال در این صنعت دریایی، نقش ارزنده‌ای در صنایع شیلاتی کشور دارد.
به گفته عبدالهی، توانمندی فعالان شرکت‌کننده در این نمایشگاه در حوزه‌های پرورش میگو، ماهی در قفس و جلبک و همچنین تولید خوراک آبزیان و طیور، اسکله‌سازی و صیادی در 50 غرفه ارائه می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریا محور، صنایع شیلاتی و پرورش آبزیان، شناسایی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس و... هم بخشی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که با حضور جمعی از صاحب‌نظران و با همکاری موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم از تاریخ 26 تا 28 دی‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم دایر می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.