برگزاری مسابقات لیفت قهرمانی کشور در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه

مسابقات لیفت قهرمانی کشور به میزبانی شهر آیلند در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری مهر، مسابقات لیفت «بدون لوازم قهرمانی» کشور در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی هیات بدنسازی و پرورش اندام منطقه ویژه اقتصادی زرندیه (شهر آیلند) و زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران با استقبال گسترده ای برگزار شد.
بیش از ۴۵۰ ورزشکار از ۲۶ استان سراسر کشور در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند که نتایج زیر رقم خورد:

* رده سنی نوجوانان

در وزن ۵۲ کیلوگرم مهیار رضایی فر از تیم شهرداری صباشهر با رکورد ۱۴۵ کیلوگرم در جای نخست ایستاد و پیمان روحانی از خراسان رضوی و محسن شاهپوری از همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن۵۶  کیلوگرمجواد جهان گشته از خراسان رضوی با رکورد ۱۶۰ کیلوگرم اول شد و امیرحسین هاشمی از سیستان و بلوچستان و سید امیر سیدنژاد از گیلان مقامهای دوم و سوم را تصاحب کردند.
در وزن ۶۰ کیلوگرم سجاد سلیمانیان از اصفهان با رکورد ۱۷۵ کیلوگرم در جای نخست ایستاد و مهدی طاهری از همدان و امیرحسین عباس آبادی از شهرداری صباشهر جایگاه های دوم و سوم این وزن را مال خود کردند.
در وزن ۶۷.۵ کیلوگرم محمدجواد تقی زاده از استان کرمان بارکورد ۲۱۲.۵ کیلوگرم اول شد و علیرضا محمدی از مازندران و محمد حائزی از اردبیل مقامهای بعدی را از خود کردند.
در وزن ۷۵ کیلوگرم ایمان طبیبان از اصفهان الف با رکورد ۲۱۲ کیلوگرم اول شد و حسن اسفندیارپور از کرمان و رضا قدرتی مقدم از خراسان شمالی به ترتیب مقامهای دوم و سوم مسابقات را تصاحب کردند.
در وزن ۸۲.۵ کیلوگرم میثم صالح جوتقانی از شهرداری صباشهر با رکورد ۲۲۵ کیلوگرم در جای نخست ایستاد و ابوالفضل لک از لرستان و محمد بیجار زهی از سیستان و بلوچستان در رقابتی بسیار نزدیک به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۹۰ کیلوگرم محمدحسین باقری از اصفهان با ۲۶۰ کیلوگرم در رده نخست رده بندی وزن خود ایستاد و محمد امین کریمی از خراسان رضوی و محمد کریمی از یزد به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۱۰۰ کیلوگرم یوسف رحیمی از اردبیل با مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی اول شد و سجاد صحرانورد از خراسان شمالی و امیر خدقی از سیستان و بلوچستان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دسته ۱۱۰ کیلوگرم محمدباقر مهدوی از اصفهان با رکورد ۲۵۲.۵ کیلوگرم اول شد و امیر ملیحی از همدان و سامان عباس پور از خراسان رضوی به ترتیب مکانهای دوم و سوم را مال خود کردند.
در دسته ۱۲۵ کیلوگرمحسن شعبان جعفری از تیم شهرداری صباشهر با رکورد ۲۶۰ کیلوگرم اول شد و علی قنبری از ایلام و مهدی عباسی شهرداری صباشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دسته ۱۴۰ کیلوگرم امیر کیخا از استان سیستان و بلوچستان با رکورد ۲۴۰ کیلوگرم اول شد و محمد صادقی از تهران و سیدمهدی عبدالهی از اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۱۴۰+ کیلوگرم محراب علی محمدی از همدان با رکورد ۲۴۰ کیلوگرم اول شد و علیرضا محمودآبادی از خراسان رضوی و هادی ملاباقری از مازندران به ترتیب مکانهای دوم و سوم جدول رده بندی این وزن را تصاحب کردند.

* رده سنی جوانان

در وزن ۷۵ کیلوگرم جوانان حسین حیدریان از خراسان رضوی با رکورد ۲۳۰ کیلوگرم اول شد و رضا شهبازی از آذربایجان غربی و امیررضا محمدی از گیلان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۸۲.۵ کیلوگرم علی سامانی از اصفهان با رکورد ۲۶۷.۵  کیلوگرم در جای نخست ایستاد و امیرحسین صفرنژاد از خراسان رضوی و علی نجفی از همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دسته ۹۰ کیلوگرم  محمد خودستان از سیستان و بلوچستان با رکورد ۲۵۰ کیلوگرم اول شد؛ مجید رحیمی از اصفهان و مهدی محمدپرست از سیستان و بلوچستان به ترتیب مکانهای دوم و سوم را تصاحب کردند.
در وزن ۱۰۰ کیلوگرم امیر میرزاباقری از اصفهان با رکورد ۲۷۰ کیلوگرم اول شد و دانیال پیل جو از خراسان رضوی و امیرحسین ابراهیمی از شهرداری صباشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دسته ۱۱۰ کیلوگرم علیرضا رحمانیان با ۲۷۰ کیلوگرم از شهرداری صباشهر اول شد و علیرضا مصلی از شهرداری صباشهر و مهدی میرشکار از سیستان و بلوچستان به تربیت جایگاههای دوم و سوم را تصاحب کردند.
در دسته ۱۲۵ کیلوگرم توحید سپونی از شهرداری صباشهر با مهار وزنه ۳۰۰ کیلوگرم اول شد و محمد کارگر از یزد و سید سجاد محمدی از استان مرکزی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۱۴۰ کیلوگرم مهدی هاشمی از استان همدان با مهار وزنه ۲۷۲.۵ کیلوگرم اول شد و امیر فتاحی از خراسان رضوی و رضا رحمانی نسب از اصفهان به ترتیب مکانهای دوم و سوم جدول را تصاحب کردند.
در وزن ۱۴۰+ کیلوگرم متین علی محمدی از شهرداری صباشهر با رکورد ۳۱۰ کیلوگرم در جای نخست ایستاد و حسین حسن آبادی باز هم از شهرداری صباشهر و محمود تقدسی از استان خراسان رضوی جایگاه های دوم و سوم را مال خود کردند.

*رده سنی بزرگسالان

در دسته ۵۶ کیلوگرم بزرگسالان محمدامین ششگانی از استان همدان با رکورد ۱۶۲.۵ کیلوگرم در جایگاه اول جدول رده بندی این گروه ایستاد و وحید فراهانی از شهرداری صباشهر و جواد جهان گشته از استان خراسان رضوی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دسته ۶۰ کیلوگرم محمود بهرامی از استان چهارمحال بختیاری با مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم اول شد و محمد تیربخش از استان هرمزگان و محمدتقی عباسی از استان همدان به ترتیب جایگاههای دوم و سوم جدول رده بندی این وزن را مال خود کردند.
در وزن ۶۷.۵  کیلوگرم نیز علی اصغر بلوچ زاده از استان خراسان رضوی با رکورد ۲۲۰ کیلوگرم اول شد و سپهر بهرادنیا بازهم از استان خراسان رضوی و امین الله باقلانی از ایلام به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۷۵ کیلوگرم محمدحسین فلامتکار از استان گیلان با رکورد ۲۱۵ کیلوگرم اول شد و مجید دانشی از شهرداری صباشهر و وحید بلاری از استان خراسان رضوی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۸۲.۵ کیلوگرم هومن قره پور از استان مازندران با رکورد ۲۷۵ کیلوگرم اول شد، سعید کاکولکی از استان اصفهان در جای دوم ایستاد و امیرحسین صفرنژاد از استان خراسان رضوی در رقابتی بسیار نزدیک جایگاه سوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داد.
در وزن ۹۰ کیلوگرم مهران اباذری از خراسان رضوی با رکورد ۲۹۰ کیلوگرم اول شد و مهرداد مهری از استان اصفهان و برهان پیلگری از استان کردستان به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۱۰۰کیلوگرم مجید تلخابی از استان سیستان و بلوچستان با رکورد ۳۰۰ کیلوگرم اول شد و بهزاد صفری از شهرداری صباشهر و مجید نجفی از استان اصفهان جایگاههای بعدی را به خود اختصاص دادند.
در وزن ۱۱۰کیلوگرم آرمان مهری از استان اصفهان با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرم در جای نخست ایستاد، ربیع هادی زاده از استان خراسان جنوبی و حسن بدیعی از شهرداری صباشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۱۲۵کیلوگرم مجید یعقوبی از شهرداری صباشهر با مهار وزنه ۳۱۷.۵  کیلوگرم در جای نخست ایستاد و اکبر بخشی از استان خراسان رضوی و مهرداد نجفی از شهرداری صباشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۱۴۰کیلوگرم عارف احمدی از شهرداری صباشهر با رکورد ۳۵۰ کیلوگرم اول شد و سید مسعود شعبانی بازهم از شهرداری صباشهر و مهدی خدایاری از استان خراسان رضوی به ترتیب دوم و سوم شدند.
در وزن ۱۴۰+ کیلوگرم علی سروقه از استان اصفهان با مهار وزنه ۳۳۰ کیلوگرم اول شد و امیررضا محمدپور از استان مازندران و مجید رمضانی از شهرداری صباشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.

*رده سنی پیشکسوتان

در آخرین رده مسابقات قهرمانی کشور که به پیشکسوتان اختصاص داشت شرکت کنندگان در ۳ رده مستر یک، دو و سه با هم به رقابت پرداختند که در این میان نفرات برتر هر وزن به شرح زیر معرفی شدند:

مسابقات پیشکسوتان مستر یک؛

وزن ۶۷.۵ کیلوگرم: علیرضا مهرعلی تبار(مازندران)، رضا ریگی(یزد) و عباس بیات(همدان)
وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد مروتی(کردستان)، سبحان مرادی(قزوین) و جواد بهرامی(اصفهان)
وزن ۸۲.۵ کیلوگرم: فریدون رمضانی(قزوین)، محمدرضا روحانی(خراسان رضوی) و حامد یوسف وند(سیستان و بلوچستان)
وزن ۹۰ کیلوگرم: سعید کشاورز جعفرزاده(قزوین)، علی اکبر اسدی(کرمان) و سعید رفیعی(اصفهان)
وزن ۱۰۰ کیلوگرم: مجید تلخابی(سیستان و بلوچستان)، رسوی ولی پور(کردستان) و مهدی عسگری(اصفهان)
وزن ۱۱۰ کیلوگرم: رمضان حضرت گلی(شهرداری صباشهر)، علیرضا رجبی(اصفهان) ومهدی غلامی(همدان)
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: هادی تلخابی(سیستان و بلوچستان)، احمد مولایی(اصفهان) و علیرضا خدایاری(خراسان رضوی)
وزن ۱۴۰ کیلوگرم: علیرضا آرمی(خراسان رضوی)، رجب میرزایی(خراسان رضوی) و سید عباس محمدی(اصفهان)
وزن ۱۴۰+ کیلوگرم: مرتضی فرهی(شهرداری صباشهر)، صفت الله مقدم(البرز) و آرش علی مرادی(شهرداری صباشهر)

مسابقات پیشکسوتان مستر ۲؛

وزن ۵۶ کیلوگرم: افضل سلیمانی(البرز) و علی داوودی(قزوین)
وزن ۶۰ کیلوگرم: اصغر زندی(اصفهان)
وزن ۶۷.۵ کیلوگرم: محمدتقی گیوه چی(سیستان و بلوچستان) و حمیدرضا جدیدی(البرز)
وزن ۷۵ کیلوگرم: سید وحید نژادی(اصفهان)، حسین صادقی(اصفهان) و فرزاد معتمدی(مازندران)
وزن ۸۲.۵ کیلوگرم: علی محمد سیلابی(اصفهان)، علی اکبر درویش(خراسان رضوی) و محسن انصاری(کردستان)
وزن ۹۰ کیلوگرم: عبدالخالق قانعی(اصفهان)، منصور اقبالی نیا(البرز) و محمد زارع(فارس)
وزن ۱۰۰ کیلوگرم: علیرضا یساولی(البرز)، علی محمد آریافر(همدان) و احمد حسنی(کردستان)
وزن ۱۱۰ کیلوگرم: علیرضا ثقفی(البرز)، محمد واهبی(اردبیل) و حسین خجندی (اصفهان)
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: محمدعلی حافظی(یزد) و علی اکبر غفاری(قم)
وزن ۱۴۰ کیلوگرم: احمد پویا(البرز) و کوروش سامانی(چهارمحال بختیاری)
وزن ۱۴۰+ کیلوگرم: حسین کاظمی(اصفهان)

مسابقات پیشکسوتان مستر ۳؛

وزن ۵۶ کیلوگرم: محمدرضا عمرانی(مرکزی) و سید ابراهیم مرتضوی(اصفهان)
وزن ۷۵ کیلوگرم: کریم گرشاسبی(البرز) و عبدالکریم ظیغمی(یزد)
وزن ۸۲.۵ کیلوگرم: اکبر رحیم زاده(اصفهان) و سید قدرت طاهریان(چهارمحال بختیاری)
وزن ۹۰ کیلوگرم: نادر زینلی(یزد) و حسین صالحی(اصفهان)
وزن ۱۰۰ کیلوگرم: محمد حاجی(خراسان رضوی)، مجتبی زعفرانی(اصفهان) و نادعلی گرسیوز(اصفهان)

رده بندی تیمی مسابقات

رده نوجوانان: اصفهان، خراسان رضوی و شهرداری صباشهر تهران
رده جوانان: شهرداری صباشهر تهران، اصفهان و خراسان رضوی
رده بزرگسالان: اصفهان، خراسان رضوی و شهرداری صباشهر تهران
امیر توکلی سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام منطقه ویژه اقتصادی زرندیه (شهر آیلند) در خصوص برگزاری مسابقات لیفت قهرمانی کشور گفت: بسیار خوشحالم که این مسابقات با سطح کیفی بسیار مناسب برگزار شد و شاهد جابجایی چند رکورد کشوری بودیم. همچنین رکورد بیشترین شرکت کننده در مسابقات لیفت قهرمانی کشور در شهر آیلند شکسته شد. انشاءالله در آینده شاهد برگزاری و میزبانی مسابقات مهم دیگری در این مجموعه باشیم.
همچنین رضا قدیمی سرپرست اداره ورزش منطقه ویژه اقتصادی زرندیه (شهر آیلند) نیز گفت: بسیار خوشحال هستم که میزبانی مسابقات لیفت قهرمانی کشور را برعهده داشتیم و بدون شک با استقبالی که صورت گرفته توانستیم یک اتفاق خیلی ویژه و به یادماندنی را در ورزش کشور و در شهر آیلند رقم بزنیم. جا دارد در اینجا از حمایتهای بی دریغ و دلسوزانه آقی موسوی تشکر و قدردانی کنم و نوید این را بدهم که شهر آیلند باز هم با قدرت میزبان مسابقات سراسری کشور و رویدارهای مهم بین المللی باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.