انتصاب هیأت رییسه و مسئولین کارگروه های هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم

اعضای هیأت رییسه و مسوولین کارگروه های هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، منصوب شدند.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به امتیاز ویژه جزیره قشم در حوزه غارنوردی بیان داشت: غار نمکدان قشم به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان، ظرفیتی خاص برای توسعه گردشگری تخصصی می باشد.

شیخ زاده همچنین به قابلیت های دیگر منطقه برای جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و گفت: عدم نیاز به دریافت ویزا، وجود یک ژئوپارک جهانی و آب و هوای مطلوب، موقعیتی مناسب برای حضور ورزشکاران و برگزاری تمرینات و اردوهای ورزشی در حوزه های مختلف است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان سخنان خود برای اعضای این هیأت آرزوی موفقیت کرد و افزود: پیوند ظرفیت های ورزشی منطقه به گردشگری، قشم را پیشتاز تحول در صنعت گردشگری به صورت تخصصی خواهد کرد.

رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم نیز ضمن تشکر از تلاش های مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم جهت توسعه فعالیت های ورزشی در منطقه و همکاری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برای فراهم کردن زمینه های رشد و ترقی هیات ها، به معرفی کارگروه های مختلف و سوابق اجرایی هیأت پرداخت.

محمدسعید موسایی باغستانی، بر فعالیت این هیأت در راستای گسترش گردشگری ورزشی تاکید کرد و گفت: شناسایی نقاط دیپ واتر با هدف ایجاد فرصتی برای تجربه تفریحات پرهیجان در سواحل صخره ای جزیره و برنامه های ویژه برای معرفی بیشتر غار نمکدان به غارنوردان جهان، از برنامه های آتی این هیأت است.

به گفته موسایی، راه اندازی سالن تخصصی سنگ نوردی، استعداد یابی و معرفی کوهنوردان ۱۸ تا ۲۳ ساله به تیم امید فدراسیون، برگزاری برنامه های ساحل نوردی و برگزاری دوره های آموزشی زیر نظر فدراسیون، از اقدامات دیگری است که توسط هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در حال برنامه ریزی می باشد.

گفتنی است، هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قشم از سال 1393 زیر نظر هیات استان هرمزگان و اداره ورزش و جوانان شهرستان قشم، فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون برنامه های متعددی در حوزه های مختلفی از جمله کوهنوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی، غارنوردی برگزار کرده و فعالیت های دیگری مانند برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری همایش غار پاک، بازدید و پاکسازی غار نمکدان قشم، مانورهای جستجو و نجات، نظارت بر ورود تیم های غارنوردی به غار نمکدان، مشاركت و همكاري با مديريت ژئوپارك جهاني قشم در حفاظت و پيمايش غار نمكدان به عنوان طولاني ترين غار نمكي دنيا، حضور در مسابقات بین المللی دو ماراتن ژئوپارک جهانی قشم، اسکای رانینگ و سنگنوردی به عنوان کادر اجرایی و ... را در کارنامه پنج ساله خود به ثبت رسانده است.

چهارم آبان ماه امسال و براساس تفویض اختیار صورت گرفته از سوی وزیر ورزش و جوانان کشور به رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، طی حکمی، محمدسعید موسایی باغستانی به عنوان رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم منصوب شده و فعالیت های هیأت مذکور، مستقیما زیر نظر فدراسیون کشوری ادامه پیدا کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.