مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

عزم راسخ برای افزایش ظرفیت و استانداردسازی انبارها در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت انبارش کالای بندر چابهار به تناسب زیرساخت‌های ایجاد شده از قبیل اسکله ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری با احداث انبارهای جدید و بازسازی 3 انبار موجود افزایش می یابد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفت وگو با عصرهامون، افزود: با توجه به افزایش ظرفیت بندر چابهار، عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی و برنامه واردات بخشی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور توسط 2 شرکت بزرگ دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور، ضروری است ظرفیت انبارش این بندر نیز ارتقا یابد.
آقایی با تاکید بر ضرورت افزایش فضاهای نگهداری موقت کالاهای صادراتی و وارداتی در بندر چابهار و استاندارسازی انبارهای موجود ادامه داد: در این راستا 2 انبار چند منظوره 9 هزار متری و یک انبار چند منظوره 12 هزار متری به منظور افزایش ظرفیت انبارش بندر شهید بهشتی بازسازی می شود.
وی اعتبار کل مصوب برای اجرای این پروژه را 540 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین و هزینه می شود.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، پروژه بازسازی این 3 انبار چند منظوره در مرحله آگهی مناقصه قرار دارد و تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص و فرایند بازسازی آغاز می شود.
آقایی با بیان تاکید بر این که بندر چابهار بندری استاندارد، مجهز و دارای تجهیزات مدرن است خاطرنشان کرد: 2 انبار چند منظوره نگهداری کالا به روش B.O.T با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز با هدف افزایش ظرفیت بندر در پذیرش کالاهاسی اساسی مورد نیاز کشور و تسهیل فرآیند نگهداری کالاهای وارداتی و صادراتی در این بندر استراتژیک در دست ساخت است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.