معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران خبر داد؛

جذب ۲برابری سرمایه‌گذاری خارجی سالیانه در قشم پس از برجام

معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: بر اساس گزارشات سازمان سرمایه گذاری، به محض آغاز برجام، حجم سرمایه گذاری در این کشور حداقل از طریق سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بیش از دو برابر در سال شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «مسعود میرزایی»، معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور در دومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی که در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی چند نکته مهم وجود دارد که از اهداف جذب سرمایه گذاری خارجی است. رشد اقتصادی، ارتقا فناوری، ارتقا کیفیت تولید، افزایش اشتغالزایی و افزایش صادرات از جمله این اهداف است.

میرزایی افزود: سازمان سرمایه گذاری دو کار عمده در دست اجرا دارد که شامل زیرساخت سازی در حوزه قوانین و مقررات و نهادینه سازی برای جذب سرمایه گذاری خارجی می‎شود.

به گفته معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در حوزه زیرساخت قوانین و مقررات، قانون سرمایه گذاری خارجی در حال اصلاح است.

میرزایی خاطر نشان کرد: انتقال وجوه از مسائل بسیار مهمی برای سرمایه گذاران خارجی است که فرایند قوانین این حوزه در حال اصلاح است. به ویژه لایحه ای در زمینه روش های BOT، نقل و انتقالات ارزی و تعهدات و حل و فصل اختلافات در فرایند تصویب قراردارد.

وی ادامه داد: عدم آشنایی با مزایای جذب سرمایه خارجی و چگونگی آن در بخری استان‎ها یکی از مشکلات این حوزه بود که تلاش کردیم با استقرار واحد‌هایی تخصصی در این مناطق این مشکل را حل کنیم.

معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهار کرد: یکی از دغدغه‎های اصلی سرمایه گذاران در مناطق آزاد، مساله تضامین بود که قانون، رضایتمندی سرمایه گذاران خارجی را فراهم نمی‌کرد. به همین دلیل ارتباطی میان قانون سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد ترتیب دادیم و در حقیقت قانون سرمایه‌گذاری را با مناطق آزاد هماهنگ کردیم. امروز بسیاری از پروژه‌های مناطق آزاد تحت پوشش این قانون قرار دارد.

میرزایی افزود: همچنین نهادهایی در مناطق آزاد ایجاد کردیم تا سرمایه گذاران کشورهای مختلف با طرح مشکلات خود در این نهادها، بتوانند مشکلات خود را در میان بگذارند تا آن‎ها را رفع کنیم.

معاون رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: امیدوارم وضعیت بین المللی و روابط این حوزه بهبود یابد و شاهد افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور به ویژه در حوزه نفت و گاز باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.