اروند استعداد توسعه مهارت آموزی در کشورهای همسایه را دارد

رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: منطقه آزاد اروند می تواند نقش اصلی مهارت آموزی را حتی در کشورهای همسایه ایفا کند.

به گزارش فرینا، علی اوسط هاشمی در گردهمایی مدیران و استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه ای کشور در محل آمفی تئاتر سازمان منطقه آزاد اروند افزود: می توانیم با منطقه آزاداروند بر مبنای اینکه در مسیر صنعت و تولید است، ایجاد مراکز مهارتی در این منطقه را محقق کنیم؛ همچنین راه اندازی دپارتمان دریایی، بندری و صیادی نیز می تواند دیگر برنامه اجرایی برای منطقه آزاد اروند باشد.

اوسط هاشمی ادامه داد: احترام خاصی را به مردم منطقه آزاد اروند دارم، مردمانی در دوران دفاع مقدس از کیان مملکت دفاع کردند و از این بابت حق بزرگی به گردن ما دارند، با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند پرجمعیت ترین منطقه آزاد  کشور است به نظر می رسد هر حرکتی در این منطقه انجام شود می تواند مدل توام با موفقیت برای سایر مناطق آزاد کشور باشد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور است و انتظار داریم که متفاوت از دیگر مناطق آزاد باشد به گونه ای که برای سرزمین خود حرف برای گفتن داشته باشد.

رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: خوشبختانه به دلیل همجواری منطقه آزاد اروند با کشور عراق می توانیم در زمینه های مختلف در این منطقه برنامه ریزی داشته باشیم و نخستین آن روی آوری به مراکز دانشگاه های فنی و حرفه ای بین المللی است که برای آن در تلاشیم تا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاداروند به یک جمع بندی برسیم و این مهم را در کشور پایه گذاری کنیم.

اوسط هاشمی با اشاره به انقعاد تفاهمنامه های مختلف با آموزش و پرورش به منظور استفاده از ظرفیت های ملی برای ارتقای مهارت در سطح دانش آموزی گفت: به سمتی حرکت می کنیم که تحولی در آموزشگاه های آزاد و کارگاه های ثابت خود ایجاد کنیم که مشاغل جدید و بروز شده را راه اندازی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تحقق “هر شهروند منطقه آزاد اروند یک مهارت” ادامه داد: باید این مسئله را نهادینه کنیم که شرط بودن در موضع فعال و بهره مندی از تسهیلات منطقه آزاد بهره مندی از مهارت با نمره بالای ۷۰ است.

رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین با اشاره به اینکه تفاوت گواهینامه های مهارت با دانشنامه های دانشگاه در ارزش فرامرزی آنها است، گفت: صیانت از نیروی انسانی با مهارت و متخصص به عنوان اصلی ترین سرمایه ملی به عنوان یکی از خطوط قرمز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

اوسط هاشمی با اشاره بر لزوم برنامه ریزی برای حوزه کشاورزی و ارائه آموزش های لازم برای تحقق مهاجرت معکوس افزود: جوانان می توانند با تکیه بر بازوهای خود از طریق خلاقیت و مهارت آموزی نسبت به اشتغالزایی اقدام و دیگر به دنبال جذب در ادارات دولتی نباشند.

وی از به روز سازی و مدرن سازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای به عنوان دیگر برنامه های این سازمان در منطقه آزاد اروند نام برد و افزود: باید در یک تواق دو جانبه به این مهم برسیم تا از عهده پاسخ به مطالبات منطبق و متناسب با نیاز جامعه برآییم زیرا در حوزه  تکنولوزی شاهد تحول عظیمی هستیم و در کشورهای توسعه یافته بی شک آینده تحت تاثیر سرعت تکنولوزیست.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: به غیر از این ما نمی توانیم برنامه ریزی فعالی که توانمند سازی را فعالیت ببخشد استوار باشیم، باید در منطقه آزاد برای جوانان حرف نو داشته باشیم و در برنامه ریزیمان باید به نحوی عمل کنیم که این میل و اشتیاق و راغب بودن در حوزه مهارت و با تکیه بر استعداد فردی و امید به فردای بهتر در جوانان ایجاد کند.

اوسط هاشمی اضافه کرد: علاوه بر تجهیز باید ارتقای سطح علمی مربیان را در این مناطق داشته باشیم و از ظرفیت شرکای خودمان و سازمانهایی که در آنها عضویت داریم به راحتی در منطقه آزاد اروند(به دلیل نوع تردد و اقامت  خارجی ها) استفاده کنیم  و سطح کلاس های مهارت های بین المللی مان را با ایجاد دپارتمان های تخصصی جدید بالا ببری.

وی تصریح کرد: امروز به سمت تمرکز زدایی و توجه به قطب های جریان ساز که از جمله آن منطقه آزاد اروند است، روی آورده ایم چون این مناطق نیازمند مهارت در راستای اهداف اقتصادی خودشان هستند چون در مناطق آزاد، کارآفرینان و سرمایه گذاران تقاضاهایشان را مطرح می کنند و آنچه را که در قالب طرح جامع و توسعه مناطق آزاد دیده شده برای ۵ تا ۱۰ سال آینده آن، مبنای سرفصل های آموزشی و تربیت نیروی انسانی مان خواهد بود که با ایجاد مجتمع فنی در منطقه آزاد می تواند یکی از دستاوردهای این سفر باشد.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: ما حاضر به اعطای مجوز تاسیس آن هستیم که در سطح مختلف از ظرفیت قانون شورای عالی مهارت حداکثر استفاده را ببریم که روزی در این منطقه بتوانیم بگویم ما سطح مهارت را دو سطح ارتقاء داده ایم و توانسته ایم روزی را هدف گذاری کنیم که بگوییم در مناطق آزاد هر شهروندی که حاضر است از مهارت برخوردار است.

اوسط هاشمی یادآور شد: اگر بتوانیم این موضوع را فعلیت ببخشیم مهمترین دستاورد است چرا که مردم این منطقه شایسته نگاه بلند و بزرگی هستند تا بتوانیم مرجعیت ارایه خدمات فنی و مهارتی را به کشور همسایه مان داشته باشیم و دپارتمان های که در اینجا شکل می دهیم می تواند در آینده پاتوق حضور عراقی هایی برای کسب و ارتقای مهارت و تربیت مربی و ایجاد شعب دوم آموزشگاه های ما این ظرفیت را دارند هر کسی از سازمان فنی و حرفه ای مجوز تاسیس بگیرد می تواند شعبه دوم آن را در هر نقطه ای از جهان بدون نیاز به پروانه ای دیگر تاسیس کند.

وی در پایان بیان کرد: در نوع نگاه متفاوت به نقاط جمعیتی به طور عمده به دنبال هم افزایی میان منطقه آزاد اروند و سازمان فنی و حرفه ای هستیم، با منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور می توانیم به اسنادی با هم برسیم تا آنچه لازمه آینده این منطقه است به عنوان شهر بندری، صیادی و گردشگری و توریستی بیشترین بهره وری را داشته باشیم و الگویی برای سرمین اصلی باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.