مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو:

پروژه آبگرم شوط از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پروژه آبگرم شوط با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بعد از رفع مشکلات جزئی باقمانده بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه کنترل پروژه آبگرم شوط با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این طرح انشعابات آب بود افزود: علاوه برآن ارت بندی حوضچه ها، صاعقه گیر گنبدهی استخر و سپتیک مورد نیاز پروژه در حال اجرا بوده و بعد از اتمام به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه بعد از یک وقفه چندماهه، چهارماه است که با پیگیری های انجام شده مجددا از سرگرفته شد و بزودی افتتاح می شود.

عبدالرحیمی اعتبار این پروژه را ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: چشمه آبگرم معدنی شوط از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر محسوب می‌شود، آب گرم شوط دارای دو سرچشمه اصلی است که به فاصله تقریبی ۴۰ متری بر روی پشته ای با ارتفاعی متفاوت از هم واقع شده‌اند.

گفتنی است: مظهر اصلی چشمه را یک حوضچه طبیعی به شکل نامنظم تشکیل می دهد که در اثر رسوب گذاری آب آن حوضچه هاي طبيعي و جالبي را به وجود آورده است كه که در حال حاضر روي حوضچه ها استخرهایی ساخته شده است و آب گازدار به طور دائمي جوشان و جريان دارد، چشمه آبگرم شهرستان شوط در محیطی دلپذیر و مفرح در حاشیه شهر شوط واقع شده است.

وجود چشمه آبگرم (ایسی سو) در این شهرستان می‌تواند به عنوان یک منبع جذب توریست درمانی و سلامت ایفای نقش کند،  این چشمه به دلیل دارا بودن خواص درمانی، بسیار مورد توجه و استقبال مردمان این منطقه و سایر مناطق کشور قرار گرفته است.

از خواص درمانی آن بيشتر برای درمان ناراحتی های پادرد و نيز به ‌صورت استحمام برای تسکین درد مفاصل استفاده می‌شود، آب گازدار از قسمت غربی حوضچه از زمین بیرون می آید و از مجرایی که در جنوب غربی حوضچه قرار دارد خارج می شود. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.