هموارسازی بستر ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند

در نشستی اختصاصی با رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره، هموارسازی بستر ورود گردشگران به منطقه و کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی مشترک با رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره، نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اتاق بازرگانی، چالش ها و مشکلات موجود در منطقه برای حضور گردشگران خارجی بویژه اتباع کشورعراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به ظرفیت ارز آوری گردشگران عراقی در زمان تحریم به کشور و منطقه، افزود: هدف از تشکیل این نشست تأکید بر نقش مهم مباحث گردشگری سلامت، خرید، زیارت و توجه خاص به کسب و کارهایی در زمینه فرهنگ و هنر است که با بررسی و حل چالش های فعلی، می توانیم گام های موثری را در راستای ورود هرچه بیشتر گردشگر برداریم.

از جمله موضوعات مطرح شده که بعنوان معضلی در مسیر ورود گردشگران و چرخه این صعنت دراین نشست مورد مناقشه قرار گرفت، ساماندهی دلالان حوزه گردشگری و صرافان بود که نهایتا پیشنهاد استقرار یک بانک یا صرافی معتبر در ورودی مرز شلمچه بعنوان یک راهکار اساسی، ارائه شد.

رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره ، عراق را بهترین بازار هدف در مقوله گردشگری خصوصا گردشگری سلامت و زیارت معرفی کرد و اظهار داشت: ما دارای فرصت های بسیار ممتازی نظیر تفاوت نرخ ارز، امکانات درمانی، نزدیکی و قرابت فرهنگی با ملت عراق و… هستیم که می توانیم در این خصوص تبلیغات وسیعی انجام دهیم.

مهرزاد زارعی همچنین برطرف کردن فقرزیرساختی؛ تبلیغات لازم به زبان عربی و ارائه بسته های گردشگری را از دیگر اقداماتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند پس از ارائه مسائل و مشکلات موجود در مسیر ورود گردشگران توسط حاضرین در جمع، گفت: باید برای هرکدام از چالش های مطرح شده در این نشست یک راه کار عملیاتی در نظر گرفته و برای ساماندهی و حل و فصل مشکلات گردشگران عراقی،  به سهم خود یک نماینده از سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه مستقر خواهیم کرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.