آثار نویسندگان و ناشران جزیره حمایت می شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین نشست کمیته خرید کتاب در این اداره کل با هدف حمایت از نویسندگان و ناشران جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری گفت: آثار مکتوب و منتشر شده‌ نویسندگان، ناشران، مولفان و پدیدآورندگان حوزه‌ کتاب جزیره قشم در قالب کمیته خرید با هدف تقویت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در سال رونق تولید مورد حمایت قرار می گیرند.

کمساری با اشاره به اولویت‌های مورد حمایت کمیته خرید کتاب عنوان کرد: چاپ و تالیف کتاب‌های مرتبط با کودک و نوجوان، آثار نویسندگان، مولفان، ناشران منطقه آزاد قشم، نگاه خلاقانه و هنرمندانه به واقعیت‌های حماسی و تاریخی، معرفی و توجه ویژه به دین، آیین، رسوم، سنت‌ها و مراسم و مناسک خاص مردم جزیره از مهمترین اهداف این کمیته است.

وی اضافه کرد: ناشران دولتی و ناشرانی که به هر طریق از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در فهرست حمایتی این کمیته قرار ندارند و تنها از فعالان بخش خصوصی حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اعلام اینکه نباید بیش از یک سال از تاریخ چاپ درج شده در شناسنامه کتاب گذشته باشد، افزود: برای استفاده از مزایای کمیته خرید کتاب، یک نسخه چاپی آثار فعالان حوزه کتاب به کمیته خرید این اداره کل اسال شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.