نمایشگاه بین المللی شیلات قشم با حضور 6 شرکت اروپایی و آسیایی برگزار می شود؛

جزیره میزبان سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در این جزیره با حضور نمایندگانی از 6 کشور خارجی و شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از کشورهای فرانسه، دانمارک، ترکیه، چین، کره جنوبی و مالزی حضور خواهند داشت.

عبدالهی ادامه داد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری‌های روز صنعت شیلات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت شیلات و پرورش آبزیان، تسهیل ارتباط مستقیم فعالان داخلی و خارجی صنعت شیلات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه  است.

وی تصریح کرد: علیرغم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران، خوشبختمانه با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی منطقه آزاد قشم، تعداد کشورهای حاضر در نمایشگاه شیلات و آبزیان در این جزیره با حضور 6 کشور اروپایی و آسیایی برگزار می شود.

به گفته مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم؛ توانمندی فعالان شرکت‌کننده در این نمایشگاه با 50 غرفه در حوزه‌های پرورش میگو، ماهی در قفس و جلبک و همچنین تولید خوراک آبزیان و طیور، اسکله‌سازی و صیادی ارائه می‌شود.

عبدالهی درباره برنامه های جانبی این نمایشگاه، اضافه کرد: بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریا محور، صنایع شیلاتی و پرورش آبزیان، شناسایی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس هم بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این نمایشگاه است که با حضور صاحب‌نظران و با همکاری موسسه آموزش عالی منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: صنایع شیلاتی براساس برنامه ششم توسعه کشور، یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و قشم با ظرفیت‌ بالا در زمینهٔ تولید و ایجاد اشتغال در این صنعت دریایی، نقش ارزنده‌ای در صنایع شیلاتی کشور دارد.

سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم از تاریخ دوم تا چهارم بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم دایر می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.