سی و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد

سی و چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تمامی اعضا در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، مشاور عالی مدیرعامل سازمان به عنوان نخستین سخنران، بر اهمیت نقش صادرات و شاخصه های مهم آن که موجب رتبه بندی کشورها در حوزه صادرات می شود، تاکید کرد. 
علی یدقار گفت: رابطه تجاری پویا و فعال و تعامل علمی، فنی و اقتصادی با جهان خارج، از مشخصه های اقتصاد بالنده و روبه رشد است.
یدقار در ادامه مباحث خود موضوع اندازه و میزان صادرات و واردات، ترکیب آنها، استراتژی ها و سیاست های تجاری برای کیفیت و کمیت صادرات و واردات را هم برای حاضران در این جلسه تشریح کرد.
کیفی بودن، رقابت پذیری، قابلیت مبادله کالا و مازاد مصرف داخلی هم از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه مباحث صادرات و واردات کالا بود.
وی، محور نبودن تولید را مشکل اساسی اقتصاد و ریشه بیکاری کشور برشمرد و افزود: اقتصاد یک موجود زنده است که با کارایی، بهره وری و خود تقویتی می توانیم از اثرات آن برای پویایی اقتصاد و کاهش بیکاری در کشور بهره ببریم.
مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از تقویت تولید ملی و ارتقای کیفیت و کمیت آن، علمی کردن سازمان کار، استفاده از فرصت ها و بازار های منطقه ای و محدود کردن بخش های نامولد و قاچاق به عنوان چند پیشنهاد برای تقویت تولید صادرات محور نام برد.
محمد جواد دهقانی هم به عنوان دومین سخنران این جلسه، گزارش جامعی از رویداد مهم دومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذرای قشم در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی را که 24 دی ماه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد برای حاضران ارائه کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم هم به عنوان آخرین سخنران این جلسه با اشاره به برگزاری بسیار موفق دومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذرای قشم در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی در تهران، گفت: اخبار این رویداد مهم در 21 خبرگزاری و روزنامه های مهم اقتصادی پوشش داده شد.
حسین مرادی گفت: 87 خبر، مصاحبه و گزارش از این رویداد مهم اقتصادی ویژه منطقه آزاد قشم طی سه روز در قوی ترین رسانه ها و روزنامه ها کشور منتشر شد که در نوع خود بینظیر بود.
در پایان این جلسه، حمیدرضا مومنی از همه دست اندرکاران دومین همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذرای قشم در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی و همچنین سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم که دوم بهمن ماه و به مدت سه روز با حضور 33  شرکت از جمله شش شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، دانمارک، ترکیه، چین، کره جنوبی و مالزی در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار شد، تقدیر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.