با حضور مشاور رییس جمهور؛

23 پروژه سرمایه‌گذاری با ۱۲۰۰ نفر اشتغال در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسد/ 1

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،۲۳ پروژه سرمایه‌گذاری با ۱۲۰۰ نفر اشتغال در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، بازدید از پروژه های عمرانی، سرمایه گذاری، شرکت در اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند، دیدار با خانواده شهدا و شرکت در اختتامیه سمپوزیوم مجسمه سازی از جمله برنامه های مرتضی بانک در این سفر دوروزه است.
افتتاح پروژه های سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر چهارهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری خارجی پنج میلیون دلاری از دیگر پروژه هایی است که در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور مشاور رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

با بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای ۱۲۰۰ نفر  اشتغال ایجاد می شود.

از ابتدای امسال تاکنون هفت پروژه راکد غیرفعال در منطقه آزاد اروند با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی شروع به فعالیت کرده اند.
این هفت پروژه که در زمینه تولید سدیم فسفات، فرآوری کنجد، آب آشامیدنی، هیدروکربن‌های نفتی و انواع روغن‌های تصفیه مجدد و تجهیزات پالایشگاهی و تولید پوشاک فعالیت می کنند، برای ۷۱۲ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

به گزارش فرینا، «جعفر آهنگران» معاون برنامه ریزی، «مجید صفدری» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و «هانی صباغان» سرپرست حوزه دبیر وی را در این سفر همراهی می کنند.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع شده است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جادهای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.