مشاور رییس جمهور:

تسهیلات لازم برای صادرات و واردات در مرز شلمچه فراهم شد / 5

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شلمچه یکی از مناطق حساس کشور و مرز مهم ایرن با عراق است که خوشبختانه امکانات و تسهیلات فراوانی در این جا فراهم شده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار برنا از آبادان، مرتضی بانک در آیین بهره از بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کشور در مرز شلمچه ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: مرز شلمچه یکی از مقدس ترین مکان های کشور و محفل شهدا و پرچمدارانی است که با نثار جانشان از کیان مملکت و اعتقادات شان حراست کردند و مردم خرمشهر علمدار این مقاومت بودند و با قطره قطره خونشان در این راه پیش رفتند تا ما بمانیم و کشور و مردمی که تاریخ را بسازند و الگوی مناسبی از لحاظ ایمان و اعتقادی برای دنیا باشند.
او افزود: شلمچه جایگاه ملکوتی و عزیزیست که خون شهدا بر جای جای آن ریخته شده و سخن گفتن در این باره سخت است و امید می رود راهشان را ادامه دهیم و در مسیر آنان گام برداریم.
مشاور رییس جمهور با بیان اینکه امروز یکی از اقدامات مهم برای کمک به تسهیل صاردات و واردات در شلمچه مهیا شد، تصریح کرد: امید است با راه اندازی این دستگاه برخی مسئولان برای رفع مشکلاتشان برخی مسایل را به منطقه آزاد تحمیل نکنند، منطقه تاکنون تمام تسهیلاتی را که خواسته شده فراهم کرده است.
مرتضی بانک یادآور شد: شلمچه یکی از مناطق حساس کشور و مرز مهم ایران با عراق است و خوشبختانه امکانات و تسهیلات فراوانی در این جا ایجاد شده و لازم است از استاندار خوزستان که به اشکال و عناوین مختلف حتی عوارض طبیعی و غیر طبیعی ما را یاری کردند و هر لحظه و در هر مکان حضور فعال و مخلصانه داشته و سبب شد تا گام های موثری در جهت حل و پیشرفت مسائل داشته باشیم و امور را هر روز مرور و رصد می کند، قدردانی کنم. باید به مردم منطقه بابت داشتن چنین استانداری تبریک گفت چرا که حضورشان در این آیین نشان می دهد که به دنبال انجام کار و شرایط برای رونق اقتصادی هستند.
او ادامه داد: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز قدردانی می کنم وی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است همچنین از شرکت صا ایران که علاوه بر اینکه مشکل ایکس ری را با استفاده از فن آوری ایرانی حل کرده و گام مهم و موثری در این مسیر برداشته و زمینه فعالیت فن آورانه را در کشور فراهم کرده قدردانی کنم؛ این بستر و زمینه ای است که می تواند نیاز کشور را برای تجاری شدن  به طور کامل رفع کند.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: امید است جوانان و دانش آموختگان و کارشناسان ایرانی بتواند این حرکت را تکریم و ادامه دهند و ما را از بسیاری نیازها رها کند، این نخبگان توانستند با وجود تحریم هایی که کشور به آن مبتلا و ما را دچار مشکل کرده شرایط را بهبود ببخشند و مشکل را رفع کنند.
مرتضی بانک با اشاره به راه اندازی ایکس ری شلمچه اظهار کرد: با اجرای این فعالیت برای واردات و صادرات کشور و ذینفعان (فعالان و کارکنان بخش حمل و نقل) تسهیلاتی فراهم شده که می توانند از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنند.
او تصریح کرد: این ایکس ری به طور روزانه ظرفیت بازبینی و ارزیابی 1200 کامیون را با استفاده از ریز بین ترین دستگاه ها و با صرف کمترین زمان در عبور دارد، با این کار خیال نیروهای نظارتی اعم از نظامی، انتظامی، امنیتی و از همه مهمتر گمرک راحت می شود، به طور حتم این کار ما را در زنجیره فعالیت ها کمک می کند.
مشاور رییس جمهور یادآور شد: مناطق آزاد تمام کارها و فعالیت هایش در راستای تجارت است و هیچ کار غیر قانونی در آن ها انجام نمی شود.

رشد 80 درصدی صادرات در منطقه آزاد اروند 

مرتضی بانک گفت: مرز شلمچه سال گذشته 380 میلیون دلار صادرات داشته که 170 میلیون دلار آن مربوط به تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند است، در 10 ماهه امسال از منطقه آزاد اروند 700 میلیون دلار کالا صادر شده که این میزان صادرات در مقایسه با مشابه سال قبل که 380 ملیون دلار بوده، نشان از رشد 80 درصدی صادرات از این منطقه دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم به بیش از 200 میلیون دلار برسد.
او با بیان اینکه حرکت اقتصادی که در منطقه آزاد اروند آغاز شده هدف گیری مناسب برای منطقه و کشور به همراه دارد، افزود: وجود 40 هکتار انبار ایجاد شده توسط بخش خصوصی و 21 هکتار ایجاد شده توسط منطقه آزاد اروند که امکان تخلیه روزانه 1200 تن کالا را در آنها دارد برای منطقه، استان و کشور کار مهم و ثمربخشی است چنین شرایطی را گمرک بازرگان نیز ندارد، خوشبختانه مسیر حمل و نقل نیز با اتوبان ایجاد شده به عنوان یک ظرفیت به داشته های این منطقه افزوده شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امکانات زیارتی در مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: اینها با کمک دستگاه های مختلف و مدیریت استان با ایجاد شرایط مناسب توسط منطقه آزاد اروند انجام شده است و امید می رود این گونه گام های موثر برای توسعه اقتصادی بیشتر برداشته شود، از وزارت دفاع و نیروهای نظامی و انتظامی و کارکنان استان و منطقه قدردانی می کنم و امید است بتوانیم بهتر از قبل کارها را از پیش ببریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.