اظهارات دژپسند در دومین همایش و ‌نمایشگاه ملی "اقتصاد دیجیتال، رونق تولید، سامانه هوشمند پاسخگو": 

اقتصاد هوشمند مسیری بی بدیل برای حل مشكلات و ارتقای جایگاه كشور در منطقه

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین همایش و ‌نمایشگاه ملی "اقتصاد دیجیتال، رونق تولید، سامانه هوشمند پاسخگو" گفت: قتصاد هوشمند مسیری بی بدیل برای حل مشکلات وارتقای جایگاه کشور در منطقه است که زود تر باید آن را به سرانجام برسانیم.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این همایش با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تحقق اهداف سند چشم انداز باید کارکرد های اصلی و تحول بخش اقتصاد را پیدا کرده و راه های میانبر را برای طی مسیر انتخاب کنیم.
دژپسند گفت: اقتصاد هوشمند مولود انقلاب در عرصه های فناوری، جهانی شدن و انقلاب در عرصه نقش دانش به عنوان عامل توليد است.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: انقلابات در عرصه های فناوری، جهانی شدن و دانش ستون هایی را شکل دادند که در قامت آن بتوانیم به استقبال اقتصاد هوشمند برویم.
وی با بیان اینکه در اقتصاد هوشمند، نقش انسان از "نيروي كار صرف" فراتر می رود و در جایگاه خلق و برنامه ریزی قرار می گیرد، تاکید کرد:  "شناخت وضع موجود"، "تحلیل علّی شکل گیری وضع موجود"، "پیش بینی برای ایجاد جهش" و "هدفگذاری و طراحی استراتژی برای تحقق برنامه ها" به عنوان گامهای اساسی برای رسیدن به اقتصاد هوشمند هستند.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه با تحقق اقتصاد هوشمند و استفاده از هوش مصنوعی شاهد افزایش شفافیت و کاهش فساد خواهیم بود، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات بین المللی به دلیل کلاهبرداری ها و تقلب‌های مرتبط با مسائل هویتی بسیاری از سرمایه بانکها از دست می‌رود که با تحقق اقتصاد این نقیصه حذف می شود.
دژپسند افزود: استفاده از مدل‌های کسب‌و‌کاری نوین منجر به افزایش ۲ تا ۵ درصدی GDP می‌شود.
وی در خصوص مزایای بکارگیری هوش مصنوعی در بخشهای مختلف تولید نیز گفت: استفاده از هوش مصنوعی در سیستم تولیدی کارخانه‌ها (هم از طریق بهبود روش‌های تولیدی و جایگزینی با انسان‌ها و هم از طریق خلق ثروت) تا سال ۲۰۳۰ منجر به رشد ۱۶ درصدی GDP تجمیعی کشورها در مقایسه با امروز می‌شود.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: بازار جهانی کشاورزی هوشمند از حدود ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.
گفتنی است، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از نمایشگاه ملی "اقتصاد دیجیتال، رونق تولید، سامانه هوشمند پاسخگو"، از نزدیک درجریان جدید ترین خدمات و نوآوری های شرکت های بخش خصوصی و دولتی ارایه دهنده خدمات اقتصاد دیجیتال قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.