بدون ایثار و شهادت انقلاب به پیروزی نمی رسید

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بدون ایثار و شهادت انقلاب به پیروزی نمی رسید و 8 سال دفاع مقدس با افتخار و پیروزی تمام نمی شد.

به گزارش فرینا، قدرت الله طمیمیان در نخستین همایش «مادر مردها» که با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل این سازمان و جمعی از مسئولین منطقه برگزار شد،  خاطرنشان کرد: مادران شهدا اسوه های صبر و استقامت اند که بی تردید با از خود گذشتگی همواره الگویی برای ما و آحاد مردم کشور عزیزمان ایران اسلامی بوده و خواهند بود.

طمیمیان در این مراسم که به منظور تجلیل از مادران شهدای آبادان و خرمشهر و به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در محل سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، تصریح کرد: به طور واقعی سخن گفتن در مقابل خانواده های عزیز، بزگوار و معزز شهدا و ایثارگران به خصوص در جمعی که مادران والا مقام شهدا حضور داشته باشند، بسیار سخت است و جز تواضع، فروتنی، احترام و اینکه به شما بگویم افتخار این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاج سر ماه هستید، چیز دیگری نمی توانم بگویم.

وی با بیان اینکه حرف درستی است که صاحبان اصلی انقلاب ایثارگران و خانواده شهدا هستند؛ افزود: بدون ایثار و شهادت انقلاب پیروز نمی شد و ۸ سال دفاع مقدس با افتخار و پیروزی تمام نمی شد، به طور حتم بدون ایثار و شهادت دفاع مقدس از حرم ممکن نبود و از همین رو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان وظیفه ای سنگین داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگی سازمان منطقه آزاد اروند خطاب به مادران شهدای حاضر در سالن با بیان اینکه شما اسوه های صبر و استقامت هستید با از خود گذشتگی  تان همواره الگویی برای ما و آحاد مردم کشور عزیزمان ایران اسلامی بوده و خواهید بود، اظهار کرد: امید است با تکریم، تجلیل و قدردانی از شما بتوانیم یاد عزیزان شهیدتان و یا بهتر بگویم شهیدمان را گرامی بداریم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، اینکه شما مادران با دستان خود فرزندان عزیزتان را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کردید ادامه دهنده راه عمه سادات بودید و کاری زینبی کردید.

طمیمیان افزود: شما با این فداکاریتان درس وفاداری و فداکاری را به دیگران آموختید و این نشان از عظمت و بزرگی شما مادران مردها دارد و بی شک شما مادران شهدا الگویی برای نسل حال، آینده و مادرانی هستید که قرار است در دامان خود فرزندانی همچون شهیدانتان را برای نظام تربیت کنند.

وی گفت: شما  شیر زنان ایران اسلامی با الهام از رفتار و زندگی حضرت زهرا (س) و ام البنین در دوران دفاع مقدس با لبیک به ولی فقیه زمان و دفاع از حرم، در پیشگاه بانوی دو عالم رو سفید و سربلند خواهید بود.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگی سازمان منطقه آزاد اروند، بیان کرد: با اشاره به اینکه آرامش، صلح، زندگی و تمام واژه های زیبای امروز را مدیون دستان پاک و احساس ناب مادرانه ی شما هستیم چرا که از دامان مادران شهید است که شهید به معراج می رود، افزود: مادران عزیز، عظمت دریا مدیون قطره ها است و عظمت ایران مدیون قطره قطره خون شهداست و عظمت شهدا مدیون شما مادران شهید است.

طمیمیان اظهار کرد: همه می دانیم که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست اما مگر می شود یاد شهید را زنده نگه داشت آنهم بدون تکریم از مادر شهید، شما مادران شهدا و همچنین همسران شهدا حماسه های جاویدی ساختید که تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد و همچون حماسه حسینی و رسالت زینبی ماندگار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما در مقابل شما وظایفی داریم، تصریح کرد: وظیفه ما تکریم از شما مادران شهدا و تجلیل از فرهنگ ایثار، صبر و ایستادگی است که همه ما بایستی بیش از این به آن اهتمام بورزیم و از بی توجهی و تسامح نسبت به آن استغفار کنیم لذا این همایش آغاز یک راه است که با آغاز آن یک قدم به راه شهیدان و ایثارگران نزدیکتر می شویم.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگی سازمان منطقه آزاد اروند در پایان اظهار داشت: در نخستین قدم بر خود فرض دیدیم که از شما مادران نورانی و زهرایی که الگوی مقاومت، قدرت و صبر هستید تقدیر کنیم و در برابرتان سر تعظیم فرود آوریم که این همایش در راستای این موضوع برگزار شده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.