اظهارات دژپسند در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان:

در ده ماهه اول سالجاری، ۴۸ درصد مصارف هزینه ای دولت از محل مالیات پرداخت شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ده ماهه اول سالجاری، ۴۸ درصد مصارف هزينه اي دولت از محل مالیات پرداخت شده است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با تشريح وضعيت برخي از شاخص هاي اقتصادي كشور افزود:

علي رغم محدوديت هاي ايجاد شده توسط دشمن، در ده ماهه اول سالجاری میزان کالاهای صادراتی از نظر ارزش سه درصد کاهش اما از نظر وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته است که بخش خصوصی نقش ویژه ای در آن داشته است.

دژپسند ادامه داد: در شرایط تحریم، بخش خصوصی، در خط مقدم مقابله با تروریسم اقتصادی دشمن قرار دارد؛ چرا که وقتی دشمن با اقدامات ظالمانه می خواهد جریانات اقتصادی کشور را مسدود کند بخش خصوصی می‌ تواند راهگشا باشد.

وی در خصوص سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: به رغم محدوديت هاي اعمال شده دشمن بر کشور در شرایط فعلی، حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب ثبت شده تا نیمه بهمن سال ۱۳۹۸ ، معادل ۴/۵ میلیارد دلار بوده است، اين به عنوان رشد ٥٠ درصدي سرمايه گذاري خارجي جلب شده نسبت به مدت مشابه سال قبل است كه انتظار مي رود با اقداماتي كه انجام مي شود، جذب اقتصاد گردد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه دستگاه ها نسبت به دارایی های خود چسبندگی دارند اظهار داشت : وظیفه ذاتی ما این است که با اختیارات قانونی خود، مولد سازی دارایی های دولت را با جدیت پیگیری کنیم و اگر استانها برای نقدینگی حاصل از فروش دارایی های دولت برنامه ای منسجم و مدونی داشته باشند، این نقدینگی تا سقف 80 درصد می تواند به آن استان بازگردانده شود.

دژپسند با بیان اینکه بانک‌های خصوصی استان‌ها باید سعي كنند منابع حاصل از سپرده هاي هر استان را در همان استان سرمایه گذاری کنند، ادامه داد: بدهی معوق مشتریان باید به بانک‌ها بازگردانده شود تا بانک ها گردش حساب بيشتري داشته باشند.

وی در خصوص تحول نظام‌ مالیاتی گفت: به مالیات باید از زاویه دیگری نگریسته شود و برای دریافت آن، پایه‌های جدید تعریف شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در معافیت‌های مالیاتی نیز باید ساماندهی صورت پذیرد، اظهار داشت: برخی از معافیت‌های مالیاتی در بُرهه‌ای از زمان اثر بخش بوده است، اما حالا ممکن است با تغییر شرایط و ارزيابي ها لزومی به وجود این معافیت ها نباشد.

دژپسند افزود: با توجه معرفی پایه های جدید مالیاتی و ساماندهی معافیتهاي مالیاتی، بايد به جایی برسیم که بدون فشار به مودی خوش حساب، به درامد مالیاتی مطلوب برسيم و از درآمد نفت بي نياز شويم.

وی با بیان اینکه ارتباط فعال بخش دولتي با بخش خصوصی باید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد، اظهار داشت: همدان در بسیاری از زمینه ها در کشور زبان زد است که آن، حاصل همدلی، هماهنگی و وفاق بین بخش های دولتی و خصوصی بوده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.