کردی؛

اجرای حمل و نقل ترکیبی با هدف کاهش قیمت تمام‌شده کالا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه به دلیل اهمیت قیمت تمام شده کالا، به دنبال حمل‌ونقل ترکیبی هستیم، گفت: فقط در صورتی از موافقت‌نامه‌ها بهره درست می‌بریم که بتوانیم زیرساخت حمل‌ونقلی خوبی را فراهم کرده و در کاهش قیمت‌تمام شده کالا سهم داشته باشیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «عبدالرحیم کردی»، در همایش مناطق آزاد، ویژه اقتصادی و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه، افزود: در دو دهه اخیر با تحولاتی که از طریق ارتباطات در دنیا شکل گرفته و ارتباطات بین‌ قاره‌ای ممکن شده است، هزینه‌ها و زمان حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای یافته است. تولیدکنندگان نیز به دنبال این هستند که در کمترین زمان و با کمترین هزینه به بازارهای مصرف برسند.  

کردی با اشاره به ابتکار حمل‌ونقلی چین در زمینه جاده ابریشم گفت: به همین دلیل است در فضایی که چین، استراتژی توسعه صنعتی را مطرح می‌کند و به دنبال قدرت برتر دنیا شدن در سال ۲۰۳۰ است، ابتکار جاده ابریشم را پیش می‌گیرد. این اهمیت جغرافیاست.  

وی گفت: روسیه در تلاش است تا از طریق ایران با شرق آسیا و آفریقا ارتباط برقرار کند. کشورهای آسیای میانه در شمال ایران به شدت در تلاشند تا از مسیر کوتاه و زمان مناسب به آب‌های آزاد برسند.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: از طرف دیگر به دلیل اهمیت قیمت تمام شده کالا، به دنبال حمل‌ونقل ترکیبی هستیم. شاید روزی همه به فکر این بودند که با کشتی از یک مبدا بارشان را مستقیم به مقصد برسانند، اما الان حاضرند که برای کوتاه شدن زمان، چند بار حمل‌ونقل را تغییر دهند.

کردی ادامه داد: ما در این فضا، به جغرافیای ارزشمند ایران کمتر توجه کرده‌ایم، در حالی‌که در طول تاریخ همیشه کاروان‌سراهای ما بخشی از این تاریخ و تمدن بودند. دلیل حضور پایدار آن‌ها خدمات لجستیکی و حمل و نقل بوده است.  

وی تاکید کرد: برای موفقیت در این توافقنامه و بهره‌گیری از فضای رقابت بین‌المللی باید خدمات حمل و نقل لجستیک را به بهترین شکل توسعه داد. یکی از این کریدورهای بسیار مهم، کریدور جنوب به شمال است که از چابهار شروع می‌شود.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ما روی خدمات لجستیکی تمرکز کرده‌ایم. اگر بتوانیم نرم‌افزاری طراحی کنیم که اتلاف وقت را کاهش دهد، هزینه‌ها را کاهش داده و زمان را کوتاه کرده‌ایم.  

کردی تاکید کرد: ما فقط در صورتی از این موافقت‌نامه‌ها بهره درست می‌بریم، که زیرساخت حمل‌ونقلی خوبی را فراهم کرده و بتوانیم در کاهش قیمت تمام شده کالا سهم داشته باشیم. آنچه مسلم است، توسعه زیرساخت‌های امروزی چابهار زمینه را برای استفاده حداکثری از این جغرافیا فراهم می‌کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.