استقرار نظام‌مهندسی ساختمان در منطقه آزاد چابهار

دومین جلسه ساماندهی خدمات مهندسی ساختمان در محدوده منطقه آزاد چابهار با حضور مهندسان ناظر ذیصلاح و دارای مجوز فعالیت در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

به گزارش فرینا معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار گفت: در این جلسه، گزارش اقدامات انجام‌شده در سال ۹۸ در خصوص اقدامات اجرایی برای نظام‌مند کردن خدمات مهندسی در سطح منطقه آزاد و برنامه‌های در دست اجرا ارائه گردید.

گرشاسب خزائنی افزود: شیوه‌نامه خدمات مهندسی ساختمان که برای اولین در منطقه آزاد تدوین‌شده رونمایی گردید. در ادامه، حاضرین در جلسه نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود را بیان کردند و در پایان، ۴ نفر از مهندسان، با رأی اعضای جلسه به‌عنوان عضو شورای راهبردی خدمات مهندسی ساختمان منطقه آزاد انتخاب شدند.

خزائنی هدف از ساماندهی خدمات مهندسی منطقه آزاد چابهار را اینگونه بیان کرد، و گفت: جلوگیری از تضییع حقوق مهندسین و متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی، بهبود کیفیت ساخت و ارتقاء استاندارهای شهرسازی در منطقه عنوان کرد.
معاون فنی و زیربنایی نیز با بیان دیدگاه‌های این سازمان گفت: پیش‌ازاین نظارت صحیحی بر ساخت‌وسازها در منطقه آزاد صورت نمی‌گرفت و کارها بین افراد خاص بطور نامتوازن توزیع می‌شد. به‌نحوی‌که با مهر برخی از ناظرین که اصولاً در منطقه حضور نداشتند اند، کارها تأیید می‌گردید و در محل شاهد حجم بالایی از تخلفات ساختمانی بوده‌ایم که هم مطلوبیت زندگی در چابهار کاهش می‌داد و هم مالکین متضرر می‌کرد.

وی افزود: شیوه‌نامه نظام‌مهندسی که به تصویب هیئت‌مدیره رسیده است رویه‌های ارجاع کار، ارائه گزارش‌های مرحله‌ای مهندسین، هیئت‌های حل اختلاف و کنترل مضاعف را تدوین و قانونی نموده است. امید است که با استقرار این شیوه‌نامه، روند ساخت‌وسازها تسریع و رضایت مالکان و مهندسان ساختمان افزایش یابد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.