پیام تبریک دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان منطقه آزاد اروند؛ به مناسبت روز زن

  • شنبه 26 بهمن 1398 - 15:06
  • اروند
  • 0 دیدگاه
ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی داشت روز زن، باید به این مهم اشاره کنم که همه افراد بشر در ابتدا بهترین سال های تکوین شخصیت خویش را در دامان مادران سپری می کنند و بنیان آنها به شکل ناآگاهانه در سال های کودکی در خانواده و در کنار مادران شکل می گیرد و در روان وجود آنها نهادینه می شود.

بانوان موثرترین عامل تربیت و نگهبان سلامت روحی، روانی و جسمانی خانواده و در سطح کلان والاترین نقش در جامعه را دارا هستند؛ نحوه عملکرد اشخاص در اجتماع، ریشه در سطح توانمندی مادران آن جامعه دارد.

در سبک زندگی اسلامی شکوفایی و بالندگی استعدادهای فرزندان و مردان در خانواده  و اجتماع فقط از توان یک زن برمی خیزد؛ از همین روی برخی دیدگاه های کورکورانه افراطی و تفریطی و مغایر با ارزش های اسلامی نسبت به جایگاه و مقام زن در اجتماع، ضربه مهلکی بر پیکره جامعه خواهد زد.

فراموش نباید کرد نیمی از جامعه را بانوان و نیم دیگر را مردان تشکیل می دهند؛ مردانی که توسط نسل گذشته تربیت شده اند یا پسرانی که توسط بانوان امروز تربیت می شوند. نوع نگرش و سطح اندیشه مادران در روح فرزند تأثیر غیرقابل انکاری می گذارد و ثمره شایستگی، سطح توانایی، اندیشه و مهارت های اجتماعی مادران در نسلی که تربیت می کنند، در کل جامعه نمایان خواهد شد.

اینجانب بعنوان یک زن و مادر، میلاد خجسته بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام والای زن را به مادران و بانوان سرزمینم تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

مریم منصوری دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان منطقه آزاد اروند

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.