در همکاری مشترک بین منطقه آزاد قشم، دانشگاه علم و فرهنگ و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور انجام می شود؛

قشم آماده جذب گردشگران تخصصی

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری مشترک بین این سازمان، دانشگاه علم و فرهنگ و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور برای توسعه گردشگری تخصصی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در غرفه منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان با پروانه پرچکانی، رییس امور بین الملل و روابط عمومی و مشاور رییس دانشگاه علم و فرهنگ و محمود هاشمی، رییس کارگروه امور بین الملل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و عضو شورای مدیریت راهبردی استارت آپ DPL، محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم و کارشناس توسعه گردشگری این سازمان نشست تخصصی برگزار کرد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار با اشاره به آمادگی قشم برای جلب همکاری های مشترک با دانشگاه علم و فرهنگ بیان داشت: استاندارد سازی خانه های بومگردی بر مبنای استاندارد بین المللی با کمک پژوهش های علمی، توسعه گردشگری پایدار را در روستاهای جزیره به همراه خواهد داشت.

امری کاظمی ادامه داد: آموزش آکادمیک راهنمایان محلی با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ، ضمن کمک به اشتغالزایی بیشتر جامعه محلی، سطح گردشگری در جزیره را نیز ارتقا می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت ارزنده ژئوسایت نمکدان قشم و مشابهت های ساختاری و تاریخی آن با غارهای نمکدان واقع در یونان و مرز آلمان و اتریش، بیان داشت:  با انجام مقایسات تطبیقی با حضور غارنوردان و متخصصان زمین شناسی از این کشورها، در یک بستر علمی و پژوهشی می توان به وجوه مشترک بسیاری دست یافت.

رییس امور بین الملل و روابط عمومی و مشاور رییس دانشگاه علم و فرهنگ نیز با اشاره به علاقمندی این دانشگاه برای پژوهش در زمینه علوم و تاریخ زمین شناختی جزیره گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا با انعقاد  تفاهم نامه ای در زمینه کارهای علمی و تحقیقات دانشگاهی بر روی پتانسیل های گردشگری قشم، به ویژه غارنمکدان با سازمان منطقه آزاد قشم همکاری کند.

پروانه پرچکانی، به پتانسیل بالای گردشگری در جزایر قشم و هنگام اشاره کرد و عنوان داشت: بررسی این ظرفیت ها، دروازه های جدیدی از صنعت گردشگری حرفه ای را به روی طبیعت دوستان باز کرده و ظرفیت های کمترشناخته شده این مناطق را به جهان معرفی می کند.

رییس امور بین الملل و روابط عمومی و مشاور رییس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: توسعه اقتصاد جوامع محلی با کمک گردشگری یکی از سیاست های منطقه آزاد قشم در سال های اخیر است که می تواند با کمک دانشگاه علم و فرهنگ به سمت تخصصی شدن برود.

نقش ورزش در توسعه گردشگری تخصصی

رییس کارگروه امور بین الملل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور نیز با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری تخصصی به ویژه در بخش ورزش اظهار کرد: استفاده از ظرفیت غار نمکدان به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان و ژئوسایتی بین المللی، برای جذب گردشگران متخصص در حوزه علوم زمین شناختی و غارنوردی به ارزآوری صنعت گردشگری کشور کمک می کند.

محمود هاشمی با اشاره به همکاری ها و تلاش های رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم برای برگزاری رویدادها و دوره های آموزشی بین المللی در رشته غارنوردی، ساحل نوردی و طبیعتگردی در جزیره اضافه کرد: کشف توانمندی های قشم در رشته های مختلف از جمله ورزش های هیجان انگیزی مانند دیپ واتر، اِسلَک لاین و سنگنوردی نه تنها به معرفی قشم بین جوانان ورزشکار کشور کمک می کند، می تواند در زمینه برگزاری رویدادهای جهانی در این منطقه نیز موثر باشد.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از امروز 23 تا 26 بهمن ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است.

985 شرکت داخلی و 43 شرکت خصوصی از پنج کشور و 18 نمایندگی از شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.