امکان تولید خودرو برقی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: با وجود زیرساخت‌های فیزیکی مورد نیاز و فراهم بودن بسترهای قانونی، امکان تولید خودرو و موتورسیکلت برقی در این منطقه برای سرمایه‌گذاران مهیاست.

به گزارش فرینا، سید مهدی علیزاده طباطبایی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: هم‌اکنون نیز واحد فعال خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول تولید است و شرکت خودروسازی فیات نیز درحال راه‌اندازی خط تولید خود دراین منطقه است.
علیزاده طباطبایی افزود: همچنین یک واحد صنعتی در زمینه تولید خودرو و موتورسیکلت برقی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: براین اساس، تجربه فعالیت موفق درزمینه تولید خودرو و خودروهای برقی در این منطقه وجود دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با چشم‌اندازی روشن برای فعالیت در این بخش، وارد میدان شوند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: از سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های تولیدی به‌خصوص صنعت خودروسازی برای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان حمایت می‌کنیم و در این زمینه راهبردهای عملیاتی برای سودآوری مناسب سرمایه‌گذاران اندیشیده شده‌است.
علیزاده طباطبایی بیان کرد:‌ منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ازنظر تنوع تولید بهترین منطقه دربین مناطق ویژه کشور است و استقرار آن در چهارراه مواصلاتی کشور و نزدیکی به بزرگترین بازارهای مصرف درکنار فضای وسیع فراهم‌ شده برای تولید و نگهداری کالا،‌ امکان مطلوبی را برای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان فراهم آورده‌است.
وی ادامه داد:‌ این منطقه امتیازاتی دارد که موجب می‌شود سرمایه‌گذاران خارجی از ظرفیت آن برای حضور در بازار ایران استفاده کنند و هم‌اکنون نیز رقم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری بین‌المللی کشور در این منطقه صورت گرفته‌است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.
از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.