اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

گردشگری در مناطق آزاد ایران زیر تیغ کرونا؟

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اقدامات این دبیرخانه برای پیشگیری ورود ویروس کرونا به مناطق آزاد کشور گفت: دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت را به‌ تمامی مناطق در حوزه گردشگری ارسال کرده‌ایم تا رعایت نکات لازم را برای جلوگیری از گسترش کرونا، چه برای مسافران داخلی و چه برای گردشگران خارجی انجام دهند.

به گزارش فرینا، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و آمار و اطلاعاتی که درباره مبتلایان به آن منتشر شده است، نگرانی ها در مورد کاهش ورودی گردشگران به مناطق آزاد افزایش یافت و به دلیل بسته شدن برخی مرزها این تصور به وجود می آید که گردشگری مناطق آزاد ایران به خصوصی مناطق مانند اروند تحت تاثیر شدید قرار گیرند.
در همین رابطه حسین اله بداشتی، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد ۲۴ درباره آخرین اقدامات در مقابله با شیروع ویروس کرونا در مناطق آزاد و نقاط گردشگری آن اظهار داشت: پیش از آنکه اعلام شود در ایران موارد مبتلا به کرونا وجود دارد، تأثیر محسوسی در گردشگری مناطق آزاد دیده نشده بود و به‌خصوص در مناطق جنوبی، گردشگری رونق خوبی داشت. در روز‌های آینده و با اعلام آمار جدید از مبتلایان به کرونا، برآورد جدیدی از این موضوع نداریم و باید منتظر ماند تا مشخص شود این موضوع تأثیرگذار بوده است یا خیر.

اله بداشتی افزود: امروز نمی‌توانیم آمار دقیقی درباره وجود کرونا در کشور ارائه دهیم، اما پیش‌بینی‌ها این است که احتمالاً موضوع کرونا بر گردشگری کشور تأثیرگذار باشد و به نظر می رسد که بر سفرهای نوروزی  نیز اثرگذار خواهد بود، به‌خصوص که مرز شلمچه هم بسته‌شده و مراوده‌ای وجود ندارد و از سمت مناطق آزاد ارس و ماکو هم احتمالاً با کاهش تعداد مسافر و گردشگر روبه‌رو شوند.

دستورالعمل وزارت بهداشت را به‌ تمامی مناطق ابلاغ کرده‌ایم

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما دستورالعمل وزارت بهداشت که ابلاغ‌شده را به‌ تمامی مناطق در حوزه گردشگری داده‌ایم تا رعایت نکات لازم را برای جلوگیری از گسترش کرونا، چه برای مسافران داخلی و چه برای گردشگران خارجی انجام دهند.

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: علاوه بر حوزه گردشگری خارجی که باید منتظر این باشیم که کشور‌ها سفرهایشان را به سمت ما کاهش دهند، این موضوع در حوزه گردشگری داخلی نیز مؤثر خواهد بود، هرچند امیدوار هستیم در یکی دو هفته آینده مسئولان بتوانند کنترل خوبی بر موضوع داشته باشند، اما ما اقداماتی را که وزارت بهداشت اعلام کرده است را به مناطق ابلاغ کرده‌ایم و اینکه حتماً نظارت کافی را داشته باشند که انشاالله مشکل خاصی برای گردشگران به وجود نیاید.

اله بداشتی گفت: خوشبختانه در حوزه گردشگری در 10 ماهه امسال و در مناطق آزاد نسبت به سال گذشته رشد گردشگر داشتیم و باید منتظر باشیم تا آمار مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند هم مشخص شود، اما با وجود خبر‌های مربوط به کرونا آمار ما از رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل کمتر نیست کما اینکه این آمار تاکنون نیز تحقق‌ یافته است.
 
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تأکید کرد: در مورد تاثیر کرونا بر گردشگری مناطق آزاد باید تا هفته‌های آینده صبر کرد تا بتوان قطعی نتیجه‌گیری کرد.
 
** کنترل‌های لازم درباره ویروس کرونا در منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد

همچنین مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز درباره تمهیدات این منطقه برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا به اقتصاد ۲۴ گفت: منطقه آزاد اروند به مسائل بهداشتی مبادی ورودی منطقه و فضا‌های گردشگری توجه ویژه دارد و کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد.
محسن قنبری افزود: بیمارستان طالقانی اروند هم برای این منظور در نظر گرفته‌ شده و حالت قرنطینه در آن پیش بینی شده است و گردشگران سلامتی که پیش از بسته شدن مرز وارد کشور شده بودند در کشور کنترل می‌شوند. 
قنبری خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند جلسه‌ای را با مدیریت بهداشت دبیرخانه مناطق آزاد برای کنترل دقیق و برنامه‌ریزی‌شده این ویروس در مناطق آزاد در نظر گرفته است و اطلاعات بیشتر بعدازاین جلسه بیان خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.